Aspirientjes geven bij drachtige merrie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Riene

Aspirientjes geven bij drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 21:57

Hoi mijn merrie is licht vervangen, nu hebben we de raad gekregen om vervangen paarden 1 -2 aspirientjes te geven per dag om de bloedsomloop te bevorden, nu zit het zo dat onze merrie vandaag uitgerekend is, hierdoor lijkt het me niet verstandig om aspirientjes te geven, ivm met de bloeding, iemand ervaring?

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:58

Wat is vervangen??

Riene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 21:59

Ohja sorry, in België zeggen we vervangen tegen een paard dat hoefbevangen is, dus wanneer het paard te dik is (vaak komt dit door plotseling op een nieuwe wei, met veel gras te komen)

fabienne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 07:46

Nu even stoppen met de aspirine. Het duurt zeker nog een paar dagen voordat het anti-stollingseffect is afgelopen. En je wilt geen extra bloedingen met de bevalling!

Als een week of twee na de bevalling alles weer in orde is, kan je weer rustig met de aspirine beginnen.

Freya_bokt

Re: Aspirientjes geven bij drachtige merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 08:37

Je mag voor de bevalling zeker geen aspirine geven! Het duurt zeker een dag of tien voor de bloedstolling weer normaal is na een aspirine, dus ik zou het zeker niet geven aan merries op het einde van de dracht. Je kan opnieuw beginnen een paar dagen na de bevalling (om zeker te zijn dat er geen nabloedingen meer komen)

Veel succes met je merrie en veulen!