kreupel en niks te zien aan het been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlotte1

kreupel en niks te zien aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 10:50

Mijn pony is sinds een week kreupel aan d'r linker voorbeen. Het been is niet dik of warm en de hoef ook niet, ook de kogel is normaal. Ik heb 'r een week op rust gehad en alleen op het harde gestapt. Het is niet over maar ook niet erger geworden wel iets minder, maarja ze heeft het nog steeds. De va erbij halen doe ik niet zo snel aangezien hij nogal snel poeder geeft. Weet misschien hier iemand wat het evt kan zijn?

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:51

kreupel heid is heel moeilijk te zien en ik zou blijven stappen op het harde elke dag een beetje heeft ook bij mijn verzorg shet geholpen

Lancome

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 10:53

Misschien zit het op een andere plaats, in de schouder bijvoorbeeld. Ik zou zelf wel even naar de va gaan, misschien een optie om naar een andere va te gaan als je je bij de huidige niet prettig voelt. Uiteindelijk hebben ze ervoor gestudeerd

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 11:01

aan d'r schouder heb ik ook gedacht maar het is duidelijk te zien dat het in het been zit en heb er al verschillende mensen naar laten kijken en die zeggen ook dat het in het been zit. Ik dacht eerst dat ze zich verdraaid had ofzo in de wei want sinds ze in de wei staat heeft ze het dus heb 'r expres de hele week niet in de wei gehad

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 12:46

@minihvj: hoe lang heeft het geduurd voordat het over was bij je verzorg shet want over een paar weken gaat ze als alles goed gaat mee op vakantie?
Laat overigens wel ff de va komen

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:56

Mijn paard heeft hetzelfde. Ze liep wel kreupel, maar niks te zien. Ben van de week met ´r naar de kliniek geweest en ze heeft in haar voorknie de gewrichtsbanden verrekt. Zat ook wat vocht in, maar van buiten was dat niet te zien. Ik zou toch, als ik jou was, de DA bellen of zelf ergens heen gaan voor nader onderzoek.

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 17:12

Moet je nu met 'r gaan stappen ofzo of gewoon complete rust?

x_Lys

Re: kreupel en niks te zien aan het been

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:48

Ook mijn verzorgpony had dat! Het zat in haar rug en iets in haar hoefgevricht waardoor ze niet goed liep, dat moet je laten inspuiten. Dat is wel is vaker, wij vonden het ook raar want het was niet warm, niet dik, af en toe liep ze wel goed op het harde alleen in het zachte niet, soms ook weer kreupel op het harde. Stappen en afkoelen en inderdaad toch even langs gaan, want je kan het ook verslechteren

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:32

Als je er nog geen dierenarts bij wilt halen, zou ik het nog 1 week aankijken. Alleen stappen aan de hand en op het harde. De meeste verstappingen zijn met 2 weken over; als het dan niet weg is zou ik de dierenarts er wel naar laten kijken.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 18:35

Aan die van mij was aan der benen ook niks te zien en ben na een week naar de kliniek geweest.Op de fotos was ze geheel goed alleen stond ze verkeerd op der hoeven en bleek ze ataxie te hebben..

Ik zou nog even aan kijken maar niet te lang eigelijk

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:02

Ik dacht dat bij die van mij ook.
Liep kreupel en werd niet minder, DA erbij en wat bleek;
artrose.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:02

Il0na schreef:
artrose.

Whoops1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:03

artrose.

Dus laat aub de DA komen, dan heb je hoop ik zekerheid!

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 13:16

Als het goed is komt de da straks naar onze pensionstal om een paard te insimineren dus dan vraag ik gelijk of dat ie kan kijken. Heb gister nog wel gekeken hoe ze liep het lijkt nu wel wat minder maar laat toch de da voor de zekerheid ff kijken.

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:07

De da is geweest en ze heeft waarschijnlijk de kogel verdraaid of gekneusd. Ze heeft nu een spuit gehad en ik moet de komende 3 dagen alleen stappen op het harde ongeveer 10 minuten en goed afspuiten en dan moet het in ieder geval minder zijn. Als het niet minder dan weer bellen voor evt foto's

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:56

Gelukkig dat het zo is opgelost . Zo zie je maar altijd op letten en als je twijfeld niet door rijden maar eerst lekker stappen. Wat mensen nog wel is vergeten.

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 18:07

toevallig ; Die van mij heeft ook een kneuzing bij de kogel met een bloeduitstorting erbij Zoveel mogelijk koelen is mij geadviseerd sterkte!

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:45

@blackjee:Koelen doe ik zeker dat is eigenlijk nooit echt verkeerd hopelijk loopt ze donderdag dan weer wat beter maar we zullen wel zien

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:48

Inderdaad.. Ik ben 2 weken aan het lopen geweest voordat we wisten wat er aan de hand was, en over 3 weken moet ik terugkomen naar de kliniek dus ik hoop dat die van jou snel beter wordt

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:37

Niet te snel weer aan het werk willen, laat het goed helen. Misschien heeft hij zich alleen verstapt. Als het met twee weken niet beter is kun je een kreupelheidsonderzoek laten doen, en eventueel foto's maken.

misssixty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:39

Indd gewoon rustig aan doen. Mijne had laatst een peesblesure was ook niets aan het been te zien maar wel kreupel.
Heb zo'n 6 week niets met haar gedaan, alleen in het land (erg rustig)
Daarna 2 weken met haar gestapt (gewoon erop) en toen weer rustig aan begonnen met rijden.

Dus straks weer rustig aan beginnen zodat alles weer goed aansterkt. Hoop dat het snel weer goed gaat!!!!

charlotte1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:39

Die van mij gaat het land niet in want ze is juist kreupel sinds ze in het land staat dus dat doe ik uit voorzorg sowieso al niet al had het wel gemogen. Mocht ze donderdag wel beter lopen, volgens de da moet er dan verbetering zijn dan blijf ik zeker nog wel een paar dagen alleen op het harde stappen en dan volgende week rustig met het zadel erop stappen. Het is alleen wel te hopen dat het over een week of 5 genezen omdat ze mee gaat op vakantie en dan gaan we bosritten maken dus het is duimen dat het dan echt over is.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 21:57

Vandaag gekeken hoe ze liep en ze loopt wat beter nu dus voorlopig ff rustig aan nog en dan maar weer kijken of het dan nog beter gaat.

charlotte1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 12:26

Zijn er hier evt nog mensen die ervaring met een kneuzing aan de kogel of weet iemand toevallig hoe lang het kan duren voordat het over is?

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:35

mijn pony had een beschadiging of overbelasting aan de kogel en die stond al 3 week op rust en moest van de DA nog een maand op rust (dus zo'n beetje 2 maand op rust gestaan) en daarna mocht ik weer heel rustig aan beginnen met opbouwen (wat ik nu nog aan het doen ben)