Bult op de rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Duvel91

Bult op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 06:56

Hallo,

Sinds maandag is mijn bijrijdpaard kreupel voor. Ik heb de zondagavond ervoor nog gereden en toen was er niks aan de hand. We denken dat hij uitgegeleden is in het (natte) weiland.

Rechtsvoor is het wat dikker (net onder de knie) dan linksvoor.
Alleen wat ons een beetje verontrust is dat er een bult op zijn rug zit, ver achter de plek waar het zadel ligt. Zou het kunnen dat hij zich daar verdraaid heeft o.i.d en er iets verschoven is ofzo (er zit geen steek of wond bij)? Wie heeft hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 09:23

Hoe voelt de bult aan zeg maar? Is het een harde bult, voelt 'ie warm aan? En reageert je paard gevoelig als je aan de bult zit?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 15:00

wat zegt je d.a. ervan? misschien toch slim om die er even bij te halen. als het iets met rug is, kan een dierenfysio hulp bieden.
mocht je d.a. nog niet met een dft. samenwerken, dan kun je ze vinden op www.nvfd.nl

edit: zag dat je in eemnes zit. dat is in mijn rayon, mocht je een dft nodig hebben...

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 21:58

kan heel goed of een wervel scheef, zou idd even de da erbij halen een tip, bel naar dierenkliniek gooiland, en vraag een afspraak aan met paul v. gorkom, is een dierenarts maar manipuleert ook ruggen, heeft hier certificaten voor en al en werkt ook samen met 2 fysio's tunna morrien en jan maarten weet zijn achternaam even niet meer, succes

Dewi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:15

shaneen schreef:
jan maarten weet zijn achternaam even niet meer, succes

de jong

wheezie

Re: Bult op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 12:54

klinkt raar... succes