Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sies schreef:veulenbrok zeker niet als je paard bevangen dreigt te worden>>>> zitten meer eiwitten in dan in gewone brok
tjady schreef:Ik zou kiezen om hem bij te voeren met gehakselde mais. Doe ik ook bij mijn merrie en het gaat echt beter.
Geef je verder ook nog ruwvoer als hij savonds binnen komt? Zou ik wel doen.
Eleonoor schreef:Masters (of te wel van Cooten) heeft een brok speciaal voor oudere paarden. Verder verbruiken oudere paarden ook veel energie om warm te blijven, dus hou daar ook rekening mee. En er zullen genoeg organen niet meer als een 5 jarig paard werken, waardoor alleen maar voer bijgeven niet zullen resulteren in een voller paard.
O, en het is voornamelijk de suikers waar paarden hoefbevangen van worden en niet per definitie de eiwitten! Dus jong gras is veel gevaarlijker dan een brok.

Kyona schreef:Als een paard neiging heeft om bevangen te worden zou ik absoluut geen mais voeren. Dit blijkt nl. moeilijk verteerd te worden waardoor het in de darmen voor problemen heeft met risico op bevangenheid. Beter is om gewoon extra hooi (geen vers hooi) bij te voeren. Evt. een scheut zonnebloemolie over het voer.