Moeilijke eter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotttttttt

Moeilijke eter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 21:41

haii,
( ik weet niet of het hier goed staat )

Ik moet mijn pony vitamine E + Seleen bijvoeren door het eten maar ze is een erg moeilijke eter.
Ook met antibiotica is ze een ramp. Ze eet haar eten niet op als er iets overheen zit wat ze niet kent ( went ook niet na 2 weken ). Met antiobiotica poeder doe ik het altijd in een spuit en spuit ik het gewoon in haar mond maar met een voedings supplement ga ik dat natuurlijk niet elke dag doen.

Heeft iemand een tip of iets waardoor ze de vitamine E + seleen gewoon met haar biks mee eet?

( ze eet zelfs geen ''apparte paarden snoepjes, die spuugt ze gewoon uit )

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:52

Mijn paard eet het alleen in de slobber.

lotttttttt

Re: Moeilijke eter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 10:49

Ja, mijne ook wel.. Maar ik vind het ook zo wat om haar elke keer 2x per dag slobber te geven ( stal eigenaar voert de paarden ) dan zou k het steeds door hem moeten laten maken ...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 10:53

zelfs met slobber eet mijn paard het niet!
Ik vraag altijd een mooie spuit en ik koop een pot apelmoes.
Meng wat poeder met appelmoes.
Ik doe het in de spuit en spuit het in z'n mond.
(overigens is ook dit een heel gevecht, maar alleen zo krijg ik het naar binnen!)

lotttttttt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 11:47

daantjuhhh schreef:
zelfs met slobber eet mijn paard het niet!
Ik vraag altijd een mooie spuit en ik koop een pot apelmoes.
Meng wat poeder met appelmoes.
Ik doe het in de spuit en spuit het in z'n mond.
(overigens is ook dit een heel gevecht, maar alleen zo krijg ik het naar binnen!)

Ja, zo lukt het mij ook. Mn pony is daar gelukkig absoluut niet moeilijk mee. Ik hoef het niet met appelmoes ofzo te doen, gewoon met water en dan in dr mond spuiten en dan eet ze het op! Gek he!?
Als ze deze poeder nou ook echt niet wil eten doe ik het wel gewoon 1 keer per dag zo... Dan zit er nix anders op!

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:52

Medicatie doe ik nooit door het voer heen omdat het altijd maar weer de vraag is of ze het nu opeten of laten liggen (dit zie je nog wel) of uitspuigen.
Het ligt een beetje aan het paard maar meestal geef ik hun medicatie op een broodje met appelstroop, gaat er altijd erg goed in (bij een grote hoeveelheid medicatie geeft ik meerdere broodhammen).
Paarden die de broodjes ook niet eten geeft ik de medicatie met een spuit gemengt met suikerwater (als dit mogelijk is met de medicatie).
De paarden worden al gek als ze mij met de spuit zien aankomen en happen er vrijwillig in zo lekker vinden ze het.

Succes ermee.

Gr Em

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:56

mijn pony is helemaal verzot op zemelen als ze medicijnen moet hebben pak k gewoon paarhandjes zemelen doe ik water bij dan de medicijnen als ze het nog niet pakt altijd iets van stroop of appelmoes erdoorheen. wat ook helpt is een appeltje uithollen. en het darin doen werkt bij die van mij ook nog wel eens. vel ucces

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:04

Okee , heel erg bedankt voor de tips!
Dit is wel een voedings supplement , niet echt medijcijn dus. Maarja, ik ben er toch elke dag! dan doe ik het wel niet door haar biks heen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 13:48

Je kan ook als het mogelijk is de biks een beetje bevochtigen; neemt het het goed op zeg maar. Zo los ik het meestal op !

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:53

Ik heb ook een moeilijke eter, maar als ze honger krijgt eet ze het meestal wel. Ze kunnen natuurlijk niet 2 weken zonder eten.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 18:24

haha jaa zoiets had ik een keer met antibioticum geprobeert, gewoon geven en als ze het niet eet , eet ze maar helemaal niks.. Mn pony begon gewoon vrolijk aan haar hooi en liet dr biks voor wat het was. ( Als ik geen hooi in dr stal deed begon ze maar aan haar stro te kauwen )

Ik ga het zo denk maar even met een spuit proberen, dat accepteerd ze meestal wel!

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 08:41

Ik zou alleen 1 ding niet vergeten,
een paard weet over het algemeen heel goed wat ze nodig hebben aan voedingsstoffen, en maar heel weinig paarden hebben supplementen nodig.
Dus dat ze het niet wil kan ook liggen aan het feit dat ze weet dat ze zichzelf vergiftigd (overdosis aan bepaalde vitamines).

met medicijnen is dat natuurlijk iets anders, zij beseffen niet dat dat nodig is.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 16:22

Inderdaad! Vitamine E met Selenium moet je heel voorzichtig mee zijn, want dit kun je overdoseren! Kijk dus eerst op de verpakking van zijn biks wat daar al aan Vitamine E en Selenium inzit en vraag bijvoorbeeld bij Pavo (hebben een voederadvieslijn) wat jouw pony aan hoeveelheid mag hebben. Je zou ipv dit supplement gewoon kunnen kiezen voor een andere brok, een sportbrok bijvoorbeeld waar al meer Vitamine E inzit.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 12:04

Dat wist ik niet! maar ze heeft het wel echt nodig. Ze heeft/had wat last van spierpijn. Maar ik geef er ook echt niet veel van
Ze eet het zeer waarschijnlijk niet omdat ze poedertjes enz nooit eet, zelfs bepaalde paardensnoepjes eet ze niet Maar wel bedankt voor het advies!

philipoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 10:56

Je kan het door de slobber doen, maar dan kan het zijn dat ze niet alles opeten.

Koop zo'n grote spuit, doe daar appelmoes met de medicijnen is, en je spuit het zo achterin..