Kreupel,, Wat nu??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellietjuhh

Kreupel,, Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:11

Heej,, Men paard is kreupel,,
Het duurt nu al ongeveer 1,5 week,,
Maar de oorzaak is onbekend,,

Vorige week liep ze kreupel aan der voorhoef,,
Deze was ligt dik en beetje warm,,
Maar die is nu helemaal genezen enzo,, niets meer te zien of te voelen,,
En nu loopt ze ineens met der achterbeen kreupel,,

Maar deze is totaal niet warm of dik,,
Je kan helemaal niks zien/voelen,,

Ik hou der benen nu elke dag beetje koud,, (nat)
Met een sponsje,, (ivb. Doodsbang voor andere dingen waar water uit komt)

Maar wat zou het kunnen zijn,,
En wat zou ik kunnen doen,,

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:16

Die van mij was toevallig vorige week woensdag onregelmatig en sinds zondag echt behoorlijk kreupel.En heb maandag de kliniek gebeld,en stond daar woensdag middag op de stoep.Fotos gemaakt en een onderzoek.Botten was alles oke,stond verkeerd op der hoeven en lichte vorm ataxie..

Ik ben misschien nogal snel maar als ik het vooral bij kreupelheid niet vertrouw gaan we gewoon naar de kliniek.Daar hebben ze ook alles bij de hand voor fotos enz.

fique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:37

nou ik denk dat het wel handig is om de veearts ff te laten kijken als het elke keer een ander been is.

mellietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 20:46

Ja ik zit er ook over te denken,,
Maar ik heb der nu al 7 maanden ofzo,,
En er is nog nooit wat gebeurt totdat ze een tijdje in sint pancras gestaan heeft,,
En nu heb ik der dus dichterbij staan (door verschillende redenen)
En sinds 1,5 week geleden loopt ze dus kreupel,,

In sint pancras liep ze ook ineens kreupel maar dat was binnen 1 week over,,

En kan het zijn dat dit nog daarvan is of niet,,
Want ik heb daarna onwijs rustig met der gedaan,,
En was net weer lkker bezig het weer goed op te bouwen en nu dit

BlacKjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:06

Mijn paard heeft dit ook, 2 weken geleden kreupel uit de les gehaald, We dachten aan overbelasting en gaven hem een weekje rust ik heb wel gewandeld op het harde in het bos, en na een week proberen liep hij nog steeds bagger achter.. Nou viel mij op wat er toen die tijd niet zat een punt op de kogel aan de binnenkant ik heb het been minstens anderhalf uur op een dag gekoeld elke keer een half uur.. Maar de kogel slonk iets maar werd niet dun.. Ik heb het nog een week aangekeken omdat mijn paard vrijwel nooit in die 5 jaar dat ik heb hem niets heeft gehad.. heb ik de DA gebeld en was gisterochtend gekomen hij kon niet voelen of er een ontsteking of overbelasting zat hij heeft wel mok en dat behandel ik goed heeft hij ook nooit gehad en kwam er per toeval achter, ws is de mok naar binnengeslagen en daar een ontsteking verricht.. Ik moet maandag voor een scan om te kijken hoe zijn pees eruit ziet..
Ik zou als ik jou was een DA erbij roepen je kan beter het zekere nemen voor het onzekere..
Ps, Voor de mensen die denken 2 weken stappen en geen da erbij halen hij wou niet komen als het niet na 2 weken veranderd was..
Ik hoop dat je het er wat aan hebt ..

Sterren

Re: Kreupel,, Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:09

Ik zou een afspraak maken met de dierenarts en naar de kliniek gaan, beter te vroeg gaan dan te laat.

Je kunt het ook nog een weekje aankijken en stappen korte stukjes en eventueel koelen.. Maarja je weet op dit moment natuurlijk niet echt waar je wel en niet goed aan doet.

In ieder geval succes ermee!

Zesiram

Re: Kreupel,, Wat nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 20:09

Als mijn paard kreupel is laat ik altijd eerst de hoefsmid komen. Als die niks kan vinden ( bijvoorbeel een hoefzweer ) even aankijken en als het langer dan een weekje duurt meteen de da.
Als het eerst één been is en dan het andere, dat is wel raar. Is het ene been niet overbelast geweest, omdat je paard het andere been wilde ontzien?
Ik zou gewoon de da laten komen.

minihvj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 11:13

ik zou ook de dierenarts laten komen die weet meer dan jouw waarschijnlijk en kan vooromen dat hij gronisch kreupel is blijf er iedergeval niet zo mee lopen zonder dat je weet wat het is