kreupel door te dik?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hafpower

kreupel door te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 19:51

Hoi ik heb een haflinger en nu loopt ze stijf,onregelmatig en nu denken ze op stal dat ze te dik is en dat klopt ook wel....
Hebben jullie hier ook ervaring mee en moet ik nu voorzichtig door gaan met rijden zodat ze afvalt??

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:39

Het zou ook hoefbevanging ofzo kunnen zijn. Dat kunnen wij hier op bokt niet bekijken, en bij jou op stal ook niet. Alleen een DA kan je zeggen wat dit is, en wat de behandeling is. Dus als ik jou was: Morgen even de DA bellen. Dan weet je zeker wat er aan de hand is en wat je moet doen. Stel je voor heeft je pony iets ernstigs, en moet er dringend iets aan gebeuren, dan zal je je zelf voor de kop slaan als je doorrijdt, of er van uit gaat dat het komt doordat hij te dik is. Laat je even weten hoe het verder gaat?

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 17:34

overgewicht is ongezond, niet alleen voor mensen, maar ook voor dieren. dus altijd verstandig daar wat aan te doen.
het is -voor zover ik weet- niet een acute oorzaak voor kreupelheid.
wel bestaat kans op hoefbevangenheid, zie post hierboven.
bel ja da even->bij bevangenheid moeten er medicijnen en een heel streng dieet komen. als het wat anders is, ook slim om een deskundige in te schakelen.
succes ermee! laat je ons hier nog even weten wat het was?

hafpower

Re: kreupel door te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-06 15:41

Hoi bedankt voor jullie reacties,heb de dierenarts erbij gehaald en het was geen hoefbevangen,ze is nu ook beter bekapt en loopt niet meer kreupel gelukkig!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:25

Gelukkig maar dat het geen HBV was en ze beter loopt. Te dik is nooit goed, dus zou wat minderen qua voer (niet te drastisch in 1x), genoeg ruwvoer en beweging wat opvoeren. Vaak helpt dat goed.

hafpower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:32

Nou ze staat op de wei en krijgt eigenlijk geen voer,soms na de les een handje granen dus te veel voer is het niet.Maar meer beweging dat wel hahaha