Wie herkent dit? Harde hals bij jaarling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Wie herkent dit? Harde hals bij jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 12:36

Het viel mij op dat een van onze jaarlingen zijn hoofd in de stap en draf vrij strak houd. Zijn hals houdt zij horizontaal onder schofthoogte en haar hoofd houd ze vrij van het lichaam af, een beetje alsof ze nieuwschierig wil ruiken zeg maar. Tijdens het lopen beweegt ze haar hoofd niet naar links en niet naar rechts. In draf loopt ze voor vrij voorzichtig. De volgende dag was alles normaal, maar s avonds begon het weer. Ze eet wel gewoon, staat 24/7 op de wei en krijgt dagelijks 1kilo stimix met extra vitaminen bijgevoerd.

Toen we haar eenmaal aan het halstertouw vast houden, voelden we achter het strottehoofd inwendig een soort ei zitten, ze gaf er verder weinig om, dat we eraan zaten vond ze geen probleem. Ook de voorzijde van haar hals richting borst voelde strak en gespannen. Alsof het erg stijf is zeg maar.

We hebben de dierenarts erbij gehad, ze heeft geen betraande ogen, komt geen vocht of snot uit haar neus. Ze hoest of kucht niet, is niet kortademig en heeft ook geen verhoging.

We staan min of meer voor een raadsel, de volgende ochtend was alles weer in orde maar s avonds komt het weer terug.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Pipi

Re: Wie herkent dit? Harde hals bij jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 09:42

Ik herken er wel wat in.
Mijn jaarling had dit ook,daarbij viel hij ook (bijna) om en bleek wobbler te hebben.
Maar hij had idd eenzelfde halshouding als jij beschrijft,heel strak en kon ook niet naar links en rechts buigen.
Daarbij had hij ook z'n rug wat gebold en de hals en rug waren echt keihard.
Ik wil je niet ongerust maken en misschien heeft het helemaal niks met elkaar te maken,maar hou het goed in de gaten.
Wobbler openbaart zich nl meestal tussen de 1 en 2 jaar.
Als je meer wilt weten kan je pb-en.

RUBYWHITE

Re: Wie herkent dit? Harde hals bij jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-06 12:59

Ik stuur je zo even een pm....merrie eet nl wel goed maar ze ligt de laatste dagen wel meer dan normaal...