heeft een paard last van hoefbevangenheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jessy1981

heeft een paard last van hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 10:53

mijn mama heeft vorig jaar haar paard verkocht aan mensen die er voltige oefeningen mee gingen doen .

bij de verkoop is verteld dat hij speciale ijzers nodig heeft met gel pads in en nu hebben die mensen sinds hij verkocht is hem nooit laten beslaan en heeft hij dit gekregen
en ze zeggen dat hij dat al had toen ze hem kochten wat niet is want hij was nog helemaal nagezien door de da .

nu gaan ze hem morgen naar de slacht doen :'( want die mensen doen nog geen moeite om een nieuwe thuis voor hem te vinden
ik wou dat ik hem kon kopen maar ik kan het momenteel niet (juist terug mama geworden en een appartement gekocht) en bij de slacht krijgen ze er 800 euro voor zegt men zus
ze is ontroostbaar en wil hem redden van de slacht .

kan iemand me daar wat meer informatie over geven en of daar nog iets aan te doen is .

groetjes jessy

shaneen

Re: heeft een paard last van hoefbevangenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:21

een paard heeft veel pijn als ie hoefbevangen is maar met pijnstiller spierverslapper en rust komt het weer redelijk goed, daarna evt spaciaal beslag en je kan gewoon weer aan de gang, mits het hoefbeen niet te ver gekanteld is... daarna wel goed opletten met voeren enz om nog een keer te voorkomen..
maar ala het paard al op beslag stond met gel, moet ie toch wat al met zijn voeten gehad hebben want dat doe je niet zomaar, heeft ie hoefkatrol ofzo?

jessy1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 11:26

ik weet het niet
mijn zus heeft contact met de nieuwe eigenaar en die doen hem morgen naar de slacht
en met die mensen valt aan de uitleg van men zusje niet te praten .

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:26

Hoefbevangenheid kan je vergelijken met een kneuzing, ja het paard heeft er erg veel pijn aan. Maar het is meestal aardig te genezen, helemaal nooit. Maar ik denk dwel dat het te helpen is hoor!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:07

Je paard kan op verschillende manieren bevangen zijn. Ik heb zelf een NFpony die het ook is. Hij was het redelijk erg maar volgens de hoefsmid moet hij iedere dag goed bereden worden. Daarnaast moet je goed op gras letten. Ik heb nu twee voorijzers en het gaat helemaal perfect. 1 hoef is helemaal genezen en de andere is nog heel erg licht. En me paardje mag nu weer lekker lang naar buiten in de plaats dat warme hok! Ieder paard kan genezen met de juiste verzorging.

Katoo71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:24

Ik heb hier een pony gehad die hoefbevangen is geweest , ze heeft drie weken op nat zand gestaan voor de ontsteking ze heeft veel pijnbestrijders gehad we hebben op een punt gestaan om haar te laten inslapen zo'n oijn had ze , ze is gelukkig weer helemaal genezen maar krijgt weinig gras en geen brok wel wat muesli , wemoeten er echt op letten dat ze niet weer vervet...