Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nina62 schreef:Ik heb het ook gebruikt voor mijn paard, en die gaf ik 2 keer per dag 1 schep; 5 dagen lang
iniedergeval veel succes ermee!
)
daantjuhhh schreef:Trimethoprim 80mg.
Sulfadiazine..
Weet iemand of dat tot de bestandelen van antibiotica toevallig ook deze 2 bevatten?

daantjuhhh schreef:ik heb vandaag Cubarmix meegkregen van de dierenarst voor de pollen allergie (hooikoorts) van mijn paard.
Mijn paard hoest nu 2 weken en vorig jaar om de zelfde tijd van het jaar ook.
Ik gebruikte Ventipulmint, maar ik zie absoluut geen verbetering met die ventipulmint.. (overigens ook niet bij mijn andere paard een paar jaar geleden)
Nu kreeg ik Cubarmix mee en de dosering die zij mij gaf was 2 x daags 3 scheppen..
een schep is 17 gram..
Maar nou lees ik de bijsluiter en daar staat op 2,5 gram per 100 kilo.
dat zou er op neer komen dat je met een paard van 600 kilo 15 gram zou mogen hebben..
Zij schreef voor 3 scheppen dat is 51 gram!
Nou was ik benieuwd of hier iemand dit medicijn heeft gebruikt?
en wat daar de dosering was?

) maar vaak is het kosten plaatje dan vrij hoog en doorom geven ze vaak Cubarmix.... Loekjuh schreef:Hmm zoiets is wel even verwarend allemaal! Maar wij doen ook vaak 3 of 2 schepjes (weet niet hoeveel gram dat is) en dan over de brok of muesli.. ik denk niet dat dit kwaad kan anders zo de da zoiets echt niet voorschrijven! lijkt mij.. Maar bel hem morgen voor de zekerheid gewoon even op.. Cubarmix is idd geen antibiotica lijkt mij. Staat er geen telnum op het pak dat je kunt bellen? Soms is dat. En bij cubarmix zal je vast ook verschillende soorten hebben. Misschien moet je anders 2 verschillende dierenartsen bellen kijken of ze verschillende dingen zeggen en daana je eigen dierenarts en bespreken wat die artsen zeiden.. Een idee. Maar ik denk niet dat ze zomaar wat voor schrijven want het wordt zo te lezen meer voor geschreven met 2 daags 3 schepjes.. Maar raadpleeg voor de zekerheid iemand! (zal kijken wat erbij ons op het pak staat morgen)
@ Mazzel-meid toch niet Darlah??