aangevallen door stier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MoniekJ

aangevallen door stier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 14:13

mijn merrie rahna is nu denk ik een paar weekjes geleden aangevallen door een stier ze stond lekker in de wei samen met banos.
een paar weilanden verder stonden jonge stieren die net van hun moeder vandaan kwamen. er was er 1 bj die draaide helemaal door en was uit zijn weiland gegaan dwars door andere weilanden. en zo kwam die bij weiland van rahna en banos terecht. en liep recht op rahna af rahna was doodsbang en ging er vandoor zo over het hek heen de weg op. na een paar meter struikelde ze en viel op de rug en zo met der borst door het prikkeldraad. toen liep ze tussen andere paarden en moesten wij der gaan vangen maar ze was doodsbang en de borst lag helemaal open de eigenaar van waar rahna staat belde gelijk de dierenarts en die was er binnen 10 minuten. hij wis niet wat die zag. hij gaf rahna een spuit en ging hegten maar de verdoving was nog niet gewerkt dus het deed ontzettend zeer en ze wou gaan liggen maar dat mog niet. ze heeft heel erg geluk gehad zei de dierenarts want wonden op de benen zitten net niet bij de pees.
nu zijn alle hechtingen eruit en rij ik weer maar de angst in der ogen zou ik nooit meer vergeten

Afbeelding

Wilawander

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:06

Dat is niet niks. gelukkig is het goed gegaan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 19:43

Jeetje, mijn merrie stond vorig ook tussen zo'n 30 dikbillen, waaronder een enorme stier en jongere stiertjes. In al die jaren op stal bij ons nog nooit zoiets gebeurt, gelukkig

Gelukkig dat het goed is afgelopen, hopen dat het nooit meer gebeurt!

Tries_en_Faf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 06:28

Stomme vraag misschien, m aar heb je je kosten kunnen verhalen op de boer van wie die stieren waren?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 10:23

Paarden en prikkeldraad... dit veroorzaakt echt verschrikkelijke wonden!

Maargoed.. sterkte met het paardje

MoniekJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 15:10

de eigenaar heeft wel wat betaald gelukkig want het was aardig duur.