maak me zorgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

maak me zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:40

sinds een jaar heb ik ramona een superlief paard. we zijn nu net op weg en het gaat super met rijden. ze heeft in het jaar dat ik haar heb eigenlijk nog nooit iets ernstigs gehad, nooit kreupel e.d. nu heeft ze zich op de wei aangeslagen of verdraaid op haar linker voorbeen en heeft al twee weken een dik been. eerst zaten hier wondjes op die zijn nu bijna weg. ik spuit al twee weken twee keer per dag af. smeer klei op haar been en 's avonds doe ik er nu sinds twee dagen 's avonds anti phlogistine op. vandaag heb ik er een dierenarts bij laten komen omdat ze nog steeds boven haar kogel verdikt is. het ziet er niet goed uit. ik moet woensdag foto's laten maken om te kijken of het ingespoten moet worden en of er nog iets aan te doen is. de dierenarts praatte zelfs al over verzekeringen enz. voor als het niet goed is.

ik maak me echt zorgen. doe altijd voorzichtig met mijn paard. ze is nu bijna 8 dus ook nog eens hartstikke jong. ik zie echt op tegen woensdag, want als het niet goed is moet ik haar helaas af laten maken, heb nou eenmaal niet het geld om een paard wat nooit meer beter wordt nog 20 jaar op de wei te laten staan.

ik maak me echt veel zorgen....

Miss_DJS

Re: maak me zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:43

Oh meid!Wat erg! Ik ga heel erg voor jullie duimen dat het nog goed komt!Heel erg veel sterkte!

opala

Re: maak me zorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:48

Ik hoop ook dat het niet zo ernstig is als de DA wel denkt. Sterkte.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:31

thanx ja hoop het ook. ik zie het woensdag wel dan gaan ze haar röntgenen en hoor ik wat het is. ik hoop toch zo dat het een galletje is wat goed ingespoten kan worden, maar iets in me zegt dat ik er rekening mee moet houden dat het goed fout is echt enorm irritant

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:33

Een gal hoef je toch niet in te spuiten?
Hm even afwachten maar, en bij twijfel niet overhaast beslissen. Soms doet tijd gewoon heel veel en in feite is 2 weken nog niet zo lang, toch? Een kneusing kan soms wel maanden duren, dus hou nog even moed.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:51

het is geen galletje het is echt een gal (lees 1/4 van het onderbeen voor) en het zit vlakbij de pees. het inspuiten is om te zorgen dat het eventueel weer weggaat. ik weet ook dat ik geduld moet hebben, en dat heb ik ook, maar als een dierenarts gaat zeggen dat het eventueel goed fout kan zijn wordt ik toch niet echt vrolijk (bedoel eigenlijk verre van vrolijk)

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 16:52

als het al een gal is overigens, want het kan ook gewoon iets ergs zijn met de pees, maar dat gaan ze woensdag op de röntgen zetten. vandaar.............

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:01

peesproblemen kunnen vaak (kost wel veel tijd, liefde en geduld) genezen, dus breng je paard niet te gauw weg!
wacht nou gewoon de d.a. even af, zonde om je nu al misschien om niks zorgen te maken.
sterkte, hoop voor je dat 't meevalt!

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 20:37

o maar ik ga haar heus niet zo snel wegbrengen hoor! zeker niet, ramona betekend echt superveel voor mij. eerst maar eens kijken wat ze woensdag zeggen. het piekeren kan ik toch niet voorkomen. ik kan alleen wel zien dat mijn paard pijn heeft en dat wens ik haar niet toe, dus pas als het echt te erg is en ze kan niet meer herstellen dan ga ik er pas eens aan denken om haar weg te brengen maar voorlopig is dat nog niet aan de orde, dus wacht ik nog even tot woensdag af. en dan nog zal ik het heus niet een twee doen hoor, ik denk er echt wel goed over na. maar haar pijn laten lijden dat heeft ze niet verdiend.

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:33

nee, snap ik.
krijgt ze niet iets van pijnstilling dan? lijkt me wel zo fijn. als wij hoofdpijn hebben, pakken we zelf een paracetamolletje, maar je poaard kan dat niet zelf. dus moet jij (i.o.m. dierenarts) dat geven.
succes woensdag, zal voor je duimen.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 18:51

jongens ik ben hartstikke blij!

vandaag röntgen laten maken en er was niets te zien.

op de echo bleek dat het een gal was die goed was in te spuiten met corti steroiden. dit hebben ze ook gedaan. ze moet nu met drukverband op twee weken boxrust en rechte einden stappen op het harde.

ik ben echt zo blij dat het meevalt. na het eerste bezoek van de dierenarts zag ik het toch echt niet meer zo zitten. gelukkig had die het helemaal bij het verkeerde eind.

nu moet ik haar alleen nog rustig zien te houden met twee weken boxrust

opala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:20

hildetc schreef:
jongens ik ben hartstikke blij!

vandaag röntgen laten maken en er was niets te zien.

luuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:54

Wat super dat ze niets ernstigs heeft.

Misschien een tip voor als ze weer helemaal beter is: laat haar verzekeren.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-06 17:10

luuntje schreef:
Wat super dat ze niets ernstigs heeft.

Misschien een tip voor als ze weer helemaal beter is: laat haar verzekeren.

heb haar ook verzekert voor als ze bijvoorbeeld dood neervalt (niet dat dat veel voorkomt, maar hier zit ook weer een verhaal achter waar ik nu geen zin hebom het uit te gaan leggen) , maar ik denk dat ik dat ook weg ga halen. ik zet liever het geld wat ik anders zou betalen voor de verzekering apart op een rekening, zodat ik daar uit kan putten mocht er wat gebeuren en dan krijg je nog rente ook! ik ben namelijk niet zo rijk dat ik zoveel kan betalen en het dan als er niets gebeurd het in een bodemloze put verdwijnt. en dit (het geld op een aparte rekening zetten) heeft hetzelfde effect als er wel wat gebeurt.