http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=604903&hilit=
Vandaag zijn we naar de kliniek geweest en zijn er opnieuw foto's gemaakt. Het blijkt dus allemaal anders te zijn dan we dachten. In het bovenste deel van de schouder is iets gebroken. De wond die er zat is ontstaan door het opzwellen. Doordat het zo erg opzwol, is de huid geknapt. Daardoor leek het (en dat dacht de veearts ook) alsof er een scherp voorwerp in haar been gekomen was. Maar het bleek dus veel erger
Ze is waarschijnlijk door mijn andere paard geschopt. Dat was de enige manier dat het gebroken kon zijn volgens de arts. Vandaag of morgen word ze geopereerd en worden er pennen en platen in haar schouder gezet. Over 12 dagen mag ze weer terug naar de manege en dan moet ze gaan revalideren. Over 5 maanden word alles er weer uit gehaald en moet ze weer een hele tijd rust hebben. Dan is wel zeker dat ze weer helemaal de oude word.
Maar de artsen daar in die kliniek zeiden dat er nog steeds een kans is dat er een infectie ontstaat. Maar wat er dan gebeurd daar wil ik niet aan denken!
Ik hoop dat ik naar haar toe mag als ze hersteld is van de narcose etc. Want ik vind het maar niks dat ze zo ver weg staat.
Hier 2 foto's van de wond die ik gister gemaakt heb:
Dat gele spul wat eruit komt is pus.

Ze heeft een dik verband om het bovenste deel van haar been, en op een paar plekken kaalgeschoren. Door het voorste deel van de stal is een kabel gespannen, door het onderste deel van haar halster, omdat ze niet aan het verband mag komen en niet mag liggen. Maar ze ziet er echt supergoed uit! Ze heeft een mooie, ruime stal en ze eet goed. 
Die wond zit er alleen door opzwelling van de huid.