Bulten op bilspier?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Bulten op bilspier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:26

Mijn paard heeft sinds kort 2 bulten op haar bilspier. De grootste bult heeft ongeveer de omtrek van een sinasappel en steek op het hoogste punt ong een cm boven het vel uit. De 2 bult is iets kleiner in omtrek en ook minder hoog. De bulten zijn niet hard en zo te voelen zit er ook geen vocht onder. Ik kan wel voelen dat ze op/aan de spier vast zitten, en tijdens het lopen komen er huisrimpeltjes overheen. Ewalda heeft er geen last van als ik er aan zit. Reageert niet eens als ik er op druk en loopt er ook niet minder om. Iemand een idee wat het is? Ik vermoed dat het door een trap komt, maar omdat het op de spier zit, ben ik toch niet gerust...

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:26

Mijn paard had iets vergelijkbaars toen hij op z'n bil getrapt was door een paard. Je kunt traumeel smeren, en verder zal het wel maanden duren voordat het weg trekt, als het al weg trekt. [Bij mijn paard is het na 3 maanden grotendeels weggetrokken, je ziet de plek amper meer, maar ik kan het zelf nog wel herkennen.]

Maar ze zal er verders geen last van hebben.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 08:56

Mijn paard heeft een bult op zijn bilspier al zolang ik hem heb. Heb hem nu 11 jaar maar hij heeft er geen last van. Waarschijnlijk ooit een klap gehad of gestoten en dit is ervan overgebleven. Hij heeft er geen last van.

cremellogek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:01

Zou het een allergische reactie op een horzelbeet kunnen zijn?

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 10:20

Dat denk ik niet. Dan was het wel warm/pijnlijk geweest.

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:48

Ik heb ooit een pony gereden die achterover was geklapt en toen ook een ei had op haar bilspier. Advies van DA was 3 maanden niet rijden, of intensief aan het werk zetten. Heb toen veel met haar gewandeld en langzaam weer begonnen.

Dus misschien handig je DA er even naar te laten kijken, het kan best komen door een trap.

Lyonesse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 11:46

Die pony, merkte je daar verder iets aan? Kreupel, bult pijnlijk, warm oid?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:55

Die pony waar ik het over had, was het ook niet echt warm en ook niet pijnlijk als je er aan kwam of op drukte.
Het was een flinke kneusing, kan vocht of bloed onderzitten. Kan ook een kleine scheur zijn in de spier...

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 16:19

Mijn jonge paard heeft het ook,doordat mijn pa de stang van de trailer tegen z'n kont aan had laten vallen,hij heeft er gelukkig geen last van.