Paard kan zich toch niet verslikken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Paard kan zich toch niet verslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:22

Van de week was Sjors lekker hooi aan het eten. Toen nam die een slok water en begon ineens te hoesten. M'n vader zei dat ie zich verslikte. Maar dat kan toch helemaal niet omdat de slokdarm geen verbinding heeft met de luchtpijp!? Weet het iig niet meer zeker en anders moet ik het even melden bij de eigenaar, was wel een gemeen hoestje.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:50

een paard kan zich wel verslikken, ze kunnen niet overgeven omdat de slokdarm-maag verkeer 1 richting is. Of ben je daarmee in de war?

mexxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:51

jah kan wel, !!
mijn paard is daar bijna dood aan gegaan!!!!
was echt heel eng, ogen puilden helemaal uit, zweten en trillen!!

Ellebel

Re: Paard kan zich toch niet verslikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:00

Ja dat kan wel, net achter de mondholte kan het eten twee kanten op, de goede kant richting slokdarm en de foute kant richting luchtpijp. Als hij gewoon even een keer heeft gehoest zou ik me niet zo'n zorgen maken, maar als hij benauwd wordt, sloom of blijft hoesten kan het zijn dat hij er een longontsteking van heeft gekregen. Komt bijna nooit voor hoor, maar misschien iets om even op te letten de komende paar dagen

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 18:31

RUBYWHITE schreef:
een paard kan zich wel verslikken, ze kunnen niet overgeven omdat de slokdarm-maag verkeer 1 richting is. Of ben je daarmee in de war?

Ik ben daar denk ik door de war mee geraakt . Bedankt iedereen en vandaag heeft ie er geen last van gehad dus het zal wel meevallen . Ik hou het iig even in de gaten, de gulzigaard