Dikke bult in hals na intraveneuze injectie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarjoEisla

Dikke bult in hals na intraveneuze injectie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 20:11

Hoi,
Mijn merrie heeft vorige week maandag koliek gehad en een injectie in haar ader in dr hals. Alles goed en wel afgelopen (gelukkig! zag alle ellende van de vorige operatie voor me) maar nu ontdekte ik zaterdag (wie weet zat het er eerder, maar niet opgemerkt) op die plek van de prik een ontzettend grote dikke harde bult! Het lijkt niet gevoelig te zijn, kon er namelijk gewoon aan zitten..
Kan dit komen door die prik en kan het verder geen kwaad?
groetjes Marjolein

tonie

Re: Dikke bult in hals na intraveneuze injectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:02

hoi heeft mijn paard ook gehad, duurt wel een paar weken tot zelfs maanden voordat het weggetrokken was......wel in de gaten houden natuurlijk het duurde bij mijn paard wel 3 maanden voordat de bult weg was....

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 09:06

Mijn paard heeft dit ook eens gehad,dit was na een IV-injectie met Buscopan (darmverslapper tegen koliek),zij kreeg ook een flinke bult die met de dag groter werd,bleek een fikse vaatontsteking te zijn,ik heb 3 weken lang 3 x per dag gekoeld en de eerste 3 dagen een ontstekingremmer gebruikt ,en 2 weken lang 2 x per dag herodoid zalf erin gemasseerd..............ik zou toch even je VA bellen.......

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 10:56

Een van onze paarden heeft het iedere keer na de influenza spuiten. we hebben het in de gaten gehouden en heel langzaam zakte het weer af.

silverbrumby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:03

paard bij ons op stal had het na een enting tegen koliek toen..bleef er heel lang zitten maar was niet pijnlijk... ik denk dat het een reactie is tegen de stof die ze erin spuiten, maar dat het niet schadelijk is.

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 11:11

Paarden worden niet geent tegen koliek (was het maar mogelijk )
De gebruikelijke injectievloeistof die gebruikt wordt is Buscopan dit is dus een darm(spier)verslapper,het nadeel van dit goedje is ,als het per ongeluk uit het vat (ader) lekt,wat wel eens gebeurd als je paard b.v onrustig is tijdens het injecteren,dit een vervelende ontstekingsreaktie kan veroorzaken....

MarjoEisla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:28

navraag gedaan en aangezien ze in utrecht zo vaak geprikt is zijn haar aders wat gevoeliger en reageren ze wat meer dan "normaal" maar niks aan de hand dus, gaat wel weer over

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:51

Dat dacht ik al. Want mijn paard reageerde er ook zo op.

Succes ermee. Het blijft en is heel vervelend

Eefiesvenna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:03

Mijn paard heb ook eens een dikke tennisbal aan een injectie overgehouden, ben er sindsdien altijd beetje huiverig voor. Maar nooit meer last van gehad, zal combi geweest zijn van pech en gevoeligheid.