virus, hoesten en slijm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

virus, hoesten en slijm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 09:55

Hoi

ik werd net gebeld door de vrouw die haar paard weiland naast de mijne heeft staan. dat haar paard ernstig ziek is. Hij hoeste steeds beetje en doorzichtige afscheiding en d8 dt niks aan de hand was. Nu vannacht op stal was hij helemaal aan zweten en hoesten en geel/groen slijm uit mond en neus. Veearts gebeld, moet nu 3 dagen antibiotica gespoten krijgen. En hij zei er ff bij dat besmettelijk was.

haar paard staat nu weer op weiland, maar nu begon 1 van mij ook al te hoesten. Aangezien ik sinds een week gaan baan heb, kan ik me nu echt niet veroorloven dat ze ziek worden, heb er 3 staan en om nu 3 keer 3 dagen anti biotica te moeten betalen.....word duur grapje ( ok, als moet moet het, maar liever voorkomen he)
Ik heb ze al gelijk weilandje verderop gezet, maar wat kan ik nu nog meer doen om te voorkomen dat ze besmet worden? De wat beetje hoest ook apart zetten, of niet te druk maken nu en even afwachten?
Alvast bedankt

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:13

Overleg even met je dierenarts, misschien is preventief AB nog te verkiezen ?
Als ik trouwens AB nodig heb voor de paarden dan spuit ik dat zelf. Mijn DA vind het ook onzin dat hij daar elke dag voor langs moet komen.