uit je beschrijving kan ik niet opmaken dat het schimmel is.
schimmel is erg hardnekkig en als ze het op 1plek hebben verspreid je het in no time naar het hele lichaam.
van willem dacht ik ook altijd dat het schimmel was. die heeft nl dezelfde soort korstjes zoals jij het beschrijft. als ik er over heen ga komen er schilfers/kortstjes met haren af(beetje grijs/groenig) en daaronder komt dat de kale plek. dit heeft hij standaard iedere lente/zomer op zijn komt, zijn hoofd/oren en zijn 2 achterbenen.
het is niet besmettelijk, geen enkel ander paard heeft hetgekregen enw illem heeft met erg veel paarden in contact gestaan, nu ook met merel en die heeft wederom nix. het verspreid zich niet, het blijft beperkt tot die 3 plaatsen.
de dierenarts kon me nl ook nietvertellen wat het was, die dacht aan iets van een allergie of iets(geen kweek gemaakt).
nu dat hij dichter bij dekust staat is het zo goed als over, zijn hoofd zal altijd zo zijn, daar heeft hij altijd jeuk aan, maar deoren, benen en zo goe als 3 kwart van zijn kont zijn weer behaart en is er geen schilfer meer te vinden, kortom, mijn bevestiging voor zomer eczeem, aangezien hij onder zijn boett deken(ivm vliegenallergie) ook vrijwel geen last had van die plekken.
dus als je echt zeker wilt weten wat die plekken zijn, moet je er een da naar laten kijken en/of kweek vanlaten maken.
als het nl echt schimmel zou zijn, dan zou je er niet zo vlot van af zijn
overigens kan je gewoon wedstrijd starten hoor, je hebt toch geen contactmet andere paarden, en zelf voor de zekerheid er voor zorgen dat je ook geen andere paarden aanraakt.