Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ierepier schreef:Tjee. Dat is indd echt even schrikken.
Erg oppassen voor koliek hoor!
Fijn dat het nu beter met haar gaat. Dartelt ze nu weer dravend door de wei?

babseflaps schreef:mijn vz pony heeft de laatste tijd ook vaak koliek 1e keer omdat ze was uitgebroken 2e keer toen ze weer helemaal beter was, kreeg ze het na de wedstrijd (endurance) en nu moeten we ook goed opletten. alleen de vee arts zegt dat er zand in de darmen zit maar we letten er nu op maar er komt helemaal geen zand uit nu heeft ze andere brokken nu maar hopen dat het goed gaat.

Hoe was het gebeurd? Amigo heeft ook eens koliek gehad hij had teveel stro gezeten en het zat verstopt, daardoor waren zijn darmen gedraaid en bijna afgestorven... Hij was echt op het nippertje er nog bovenop gekomen, de dierenarts had hem al bijna opgegeven.. Hij moest naar een kliniek in Belgie daar heeft ie 3 dagen gestaan, ze hebben met parrafine olie (of hoe je dat ook schrijft) zijn darmen doorgespoeld, en hem goed gelongeerd, en gelukkig is het weer goed gekomen.
Amigotjuhh schreef:Oh dat is schrikkenHoe was het gebeurd? Amigo heeft ook eens koliek gehad hij had teveel stro gezeten en het zat verstopt, daardoor waren zijn darmen gedraaid en bijna afgestorven... Hij was echt op het nippertje er nog bovenop gekomen, de dierenarts had hem al bijna opgegeven.. Hij moest naar een kliniek in Belgie daar heeft ie 3 dagen gestaan, ze hebben met parrafine olie (of hoe je dat ook schrijft) zijn darmen doorgespoeld, en hem goed gelongeerd, en gelukkig is het weer goed gekomen.
Maar nu ben ik toch bij het minste geringste bang dat hij weer wat heeft ofzo..
Gelukkig gaat het weer wat beter
Amigotjuhh schreef:Gelukkig gaat het wat beter. Gelukkig hoefde ze niet geopereerd te worden, Amigo moest dat bijna. Dat is ontzettend duur en dan nog heb je maar 70 % dat je paard het overleefd...
Ik moest Amigo ook gewoon af en toe 10 minuutjes laten grazen ofzo, klein beetje wandelen. En na twee weken ofzo heel langzaam ben ik weer begonnen met opbouwen met af en toe rijden.
Zoiets rottigs is Koliek... ik wou dat het niet bestond...