prednisolon helpt wel of niet goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

prednisolon helpt wel of niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 21:35

Ik heb een tijdje terug hier gevraagd wie er ervaring heeft met prednisolon.
Nou kreeg ik best wel veel positieve berichten.
Aan de hand van jullie ervaringen heb ik toen toch maar besloten om Minco die medicijnen toch maar te geven,ik twijfelde nogal omdat er een kans bestaat dat ie er hoefbevangen van kon worden Verward
Nu is de kuur afgelopen,maar ik heb eigenlijk heel erg weinig verbetering opgemerkt Verdrietig
Zou dit kunnen komen omdat ie s'nachts nog binnen staat?ik moet zeggen er zitten wel allemaal zwarte schimmel vlekken op het plafond in zijn box en mijn kast(voor mijn zadel)is ook een beetje zwart van de schimmel,zou dit zoveel problemen kunnen veroorzaken?
Ik heb al wel geregeld dat ie eind deze maand naar een andere stal gaat,daar komdt ie dan s'avonds pas binnen en in een buitenbox op zaagsel,ook mag ie in de winter maanden naar buiten,ik hoop echt dat dit helpt want anders weet ik het ook niet meer Verward

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 17:32

Wat ik dacht is dat een paard gevoelig is voor al die schimmels in hooi etc. Dus lijkt mij die schimmelplekken niet zo goed, maar geen idee of dat ook de schimmels kunnen zijn die dat kunnen veroorzaken....

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-02 10:17

Schimmels en sporen zijn slecht voor paarden. Het ene paard kan er beeter tegen dan het andere paard. Ik heb Rio enige tijd geleden ook prednisolon moeten geven. Smorgens vroeg ivm de hoefbevangenheid. Dit hielp even, maar de ontsteking in de longen was er niet helemaal mee weggegaan. Daarnaast werd Rio er echt ziek van. Het is gewoon zooi die prednisolon. Ik heb daarna goed gezorgd voor een schone stal, aromatherapie en 14 uur per dag op het land. Dit hielp nog het beste. Als ik jou was zou ik er goed over na denken voor je met die prednisolon begint.