Na 2 weken is ze op der achterbeen getrapt, been super dik. Dus weer de da gebeld. Voor der achterbeen heeft ze toen ontstekingsremmer gehad. (Deze prik ging verkeerd.. onderhuidsebloeding erbij, had meteen een dikke hengstennek) Ik weer gevraagd hoe het met der voorbeen zat. En dat zat wel goed, dus ik mocht weer gaan opbouwen.
2 weken later, linkerijzer eraf getrapt in wei.. ze liep onwijs kreupel. Nou ijzer erop.. toen liep ze weer goed. Ik de volgende dag erop toen liep ze onregelmatig. Toen heb ik een andere dierenarts laten komen.
Deze heeft buigproeven gedaan, en daar kwam ze opzich best goed vanaf. Maar als ik zekerheid wou moest ik naar de kliniek. Nou wij naar de kliniek. Weer buigproeven gedaan. En het zat hem in de buurt van de kogel. Heeft de da der peesschede verdoofd, en toen liep ze niet meer onregelmatig. Toen zijn er rontgen foto's gemaakt, en daar kwam niets uit, alleen een heeel klein plekje artrose. Maar dat was normaal voor der 13 jaar. Toen wou hioj een echo maken, maar dat lukte niet met verdovingsvloeistof erin. Dus een week later moesten we terug komen. (vandaag was dat
)Uit de echo is gekomen dat het bandje wat achterlangs de kogel over de pezen loopt was verdikt. En deze is te klein aangeboren, waardoor der pezen al der hele leven te 'snel' slijten. En daar komt nog weer bij dat er overal verklevingen zitten.
Onze optie was dus om het geheel te verdoven. Maar naar mijn idee bereik je daar niets mee. Of een operatie. In die kijkoperatie gaan ze dan het bandje achter der kogel doorsnijden waardoor er meer ruimte komt. De verklevingen worden weg gehaald. (Geen idee hoe
) En de pees krijgt dan de ruimte om zelf te herstellen.Dit met een herstel periode van minimaal 6 maanden. Op de kliniek is een slagingspercentage van 80% En hij heeft nog niet meegemaakt dat deze aandoening weer 'terug' komt.
Nou hebben wij dus besloten onze merrie over 2 weken te later opereren. Nou wil ik graag ervaringen horen van mensen die hetzelfde, of bijna hetzelfde hebben meegemaakt.
Zowel goede als slechte
Gelukkig kunnen ze er wel wat aan doen.