wolfs kiezen laten trekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

neetje86

wolfs kiezen laten trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:15

De paarden tandarts is vandaag bij mijn pony geweest en deze zei dat ze wolfs kiezen heeft. hij zei dat ze nog klein waren en het nog niet nodig was om ze te laten trekken dit kon volgend jaa ook nog wel. nu was ik een beetje op internet aan het neuzen en zie ik allemaal dingen staan oveel hoeveel pijn het kan veroorzaken enz. mijn vraag dus ook kan ik ze niet beter nu laten trekken als over een jaar?
alvast bedankt voor jullie adviesen.

(weet niet of het hier goed staat anders verplaats maar)

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:35

niemand? (ja geduld is niet mijn sterkste kant

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:38

he neetje86 die an mij had een kleine en een grote en ik heb ze dus wel allebei tegelijk laten trekken het enige is dat ik het goed moest spoelen omdat die wat klein is tenminste bij die van mij echt ene gat uiteindelijk zat en ik mocht 10 dagen niet met bitrijden ik zelf heb hem dus wel direct mee laten trekken ondanks dat gezegd was dat die nog even kon blijven zitten

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:45

ok dus jij denkt slimmer om maar gelijk te laten trekken?

dancertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:46

ik heb het wel laten doen maar omdat die scherp was die kleine en hem al pijn deed

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:47

wolfstandjes zijn bij mijn merrie ook getrokken, ze heeft er weinig tot geen last van gehad, 1 dagje niet gereden en daarna ging het bit er weer soepeltjes in!
mijn tandarts zei ook dat het beter was om ze er uit te halen, als ik jou was zou ik het dus doen

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:49

denk dat ik wel laat trekken, merk nu niet dat ze er pijn aan heeft enzo maar ben het liever voor dan dat ze er wel pijn aan krijgt en het bit als iets negatiefs gaat zien.

@kekaro: mijn tandarts adviseerde dus eigelijk om nog een jaar te wachten hij vond het nog niet nodig.

Mandy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:50

Bij mijn ruin zijn ze ook getrokken hij had er heel erg last van, nu is zijn kaak ook ontstoken geweest en erg beschadigd een bit in is heel pijnlijk. Weet niet zeker of je vee arts ze nu al zou trekken je zegt dat ze erg klein zijn kunnen ze met trekken afbreken en dat is de bedoeling niet.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 21:55

ok nee als ze afkunnen breken is ook niet handig. ik zal morgen eens mijn da bellen wat hij denkt. misschien denkt hij er heel anders over als de tandarts, en zo niet zal ik hun advies opvolgen ja ik ben zo'n muts die zelfs bij de da twijfels trekt want misschien is het allemaal wel veel erger met mn paardje als hun denken

ellepel

Re: wolfs kiezen laten trekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 06:53

mijn pony is 15 en heeft zijn wolfstanden nog.
bij hem zijn ze ook erg klein en zitten strak tegen zijn 1e kiezen aan.

naar mijn weten heeft hij er geen last van,het bit komt er echt niet tegenaan, hij eet normaal dus laat ik ze gewoon zitten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:18

Ik heb hetzelfde met mijn paard. Vorig jaar zaten de kiezen er ook (2jarige) en toen zei de tandarts dat het bij het inrijden/dagen van bit nog wel eens pijn kon veroorzaken.
Na een jaar, vlak voor het inrijden, weer even laten checken. Ze zaten er nog wel, maar zodanig dat ik het bit echt onwijs ver naar achteren zou moeten trekken wil ze er last van hebben.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:27

ik zou lekker wachten.
Zodra ze er pijn aan krijgen is het vroeg genoeg om ze te laten trekken. Wieweet krijgen ze er nooit last van.

Mirthe_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 07:32

Mijn meisje krijgt ze nu ook! Dus ik lees even mee om te kijken wat ik het beste kan doen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:36

Ik heb ze bij Flower wel laten trekken, omdat zij er wel last van had. Ze nam maar weinig bitjes echt aan, en nu die wolfskiesjes wegzijn loopt ze ineens de sterren van de hemel. Mooi dat ze er dus wel last van had.

Heb wel na het trekken een week bitloos gereden, zodat het mooi geneest.

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:05

Ik weet niet of onze pony ze nog heeft. Volgens mij niet. Maar als ze er last van krijgt: er uit halen! Is net zoals met verstandskiezen: Ik ben ze ook alle 4 kwijt.. Maar je hebt grote kans dat ze er geen last van krijgt.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 15:09

ok bedankt allemaal. ik denk dat ik ze gewoon laat zitten tot ik merk dat ze er last van krijgt. ze zullen nu idd gewoon nog te klein zijn om te laten trekken.