Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mrie schreef:Al enige weken zit er een bult op Frits zijn ruggegraat. Ik snapte niet hoe dat nou kwam want hij zit een centimeter op 8 achter het zadel. Maar nu ben ik er achter. Ik rijd Frits op buitenritten altijd met een westernzadel en dat lijkt nu de boosdoener. Precies op de plek waar de beide onderkanten aan elkaar gemaakt zijn zit dus die bult. Nu had ik dit zadel voor vandaag al weken niet meer gebruikt. In die periode is de bult niet weg gegaan en wel dikker geworden.
Ik ga er van uit dat dit de oorzaak is en dan zou het dus een drukking zijn. De bult is niet warm, en pas als je er stevig overheen wrijft dan reageert Frits door zijn rug weg te drukken.
Nu is mijn vraag wat kan ik doen om die bult weer weg te krijgen.
Voor iedereen die nu wil adviseren toch even naar de DA te gaan, hij komt zaterdag voor een scan. Maar ik zou voor die tijd al wat willen doen, kun je zo'n bult bijvoorbeeld weg masseren?

mrie schreef:Ik mag hem masseren van de DA want dat zou wel verschil uit maken. Als ik hem masseer dan voelt het als "sneeuw" het knerpende gevoel alsof je je voet op verse sneeuw zet.