Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smit_ilse schreef:Nou bij mijn paard heeft zeewier nog nooit geholpen! Heb een haflinger en alles wat in je mond past kan je toch eten? Geef anders slaolie of als er echt ontzettend veel in haar poep zit parafine. Dat laatste kan je bij de DA halen
fancyrebel schreef:Die van mij eet ook zand, ze graaft een kuiltje en blijft likken. Ze is verder helemaal gezond. Op advies van de vee-arts een kuur zandweg gegeven. Deze kuur krijgt ze nu 2x per jaar. En verder over haar eten zonnelboem olie of lijnzaadolie.

Djilan schreef:Mijn paard at alleen in de winter grond. Dan schraapte hij de bladeren aan de kant en at de bosgrond. Bij mij hielp het om een tijdje groene leem over het voer te doen. Likstenen en zeewier hielpen niet, groene leem dus wel.
Misschien het proberen waard?
?NonnyNancy schreef:Djilan schreef:Mijn paard at alleen in de winter grond. Dan schraapte hij de bladeren aan de kant en at de bosgrond. Bij mij hielp het om een tijdje groene leem over het voer te doen. Likstenen en zeewier hielpen niet, groene leem dus wel.
Misschien het proberen waard?
wat is dat precies?
edit: aangezien mijn paard haar eten zonder iets erdoor al niet eet, stopt ze misschien helemaal met eten (ervaring mee; weekje ermelo trainen; weekje niet eten; weekje 'Sonja Bakker' en dus iets van 50-75 kg afgevallen, echt heel erg)
Zeker niet bij een moeilijke eter.
Miep_21 schreef:Ja een kuur sand-guard of sand clear en dan zeewier bijvoeren, teveel zand gaat niet vanzelf uit de darmen, LET OP! groene leem mag niet bij gechipte dieren!!