Oplossing tegen wratten !!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Linardsje23

Oplossing tegen wratten !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 13:13

beste bokkers,
ik wil mn grote verbazing en enthousiastme met jullie delen! Lin heeft een wrat op zijn hals met een kale plek daarom heen, waar ook kleine "pukkels" kwamen. Van iemand kregen wij de tip om het sap van de tuinboon erover heen te smeren. Dus die lange peul doormidden te trekken en dan de binnenkant over de wrat heen te wrijven. Het word dan wat zwartig. Maar na dit 3 dagen gedaan te hebben zag ik tot mijn grote verbazing dat er weer haar begon te groeien op die kale plek en dat de grote wrat in het midden kleiner wordt.
Het probleem is er niet mee opgelost, want hij moet er wel voor geent worden in Utrecht of Bodengraven. Maar het ziet er stukken beter uit zo !

Groetjes Carmen.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 15:13

Das mooi en lekker voor je paardje.
Sap van de steel van de paardebloem erop smeren helpt ook

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 16:25

Oke, dat sla ik ook even op in mn geheugen. Ik vond het echt grappig dat het werkte, en dacht misschien zijn er meer bokkers die er wat aan hebben.

aquatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:29

Is het wel een wrat en geen sarcoid?

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 08:02

Dat is een heel oud middeltje uit grootmoeders tijd voor steenpuisten.. maar ik ben blij dat het voor jou paardje ook helpt tegen de wratjes

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:13

Het is idd een sarcoid, dus die injectie daar tegen moet hij zowieso wel. Maar het ziet er zo even een stukje knapper uit.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 19:27

Mijn paard had ook sarcoiden. Ik heb er 2 laten injecteren, maar daar is ze zo verschrikkelijk ziek van geweest dat ik dat nooit meer doe. Ze kreeg koorts (bij de derde herhaling) een enorme vochtzak in de boeg en is veel bespiering verloren. Bovendien is er een lelijke verdikking/verharding gekomen op de plaats van een sarcoid, de tweede lijkt nu weer opnieuw te gaan groeien.
Via een engels forum hoorde ik van tandpasta. De derde die op kwam (precies onder de singel) heb ik elke dag met tandasta ingesmeerd en hij is helemaal weg, binnen twee maanden. Nooit meer BCG injecties voor mij dus.

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 19:57

Ow dat klinkt niet best zeg !! Maar een sarcoid is verder niet gevaarlijk toch ? wat ik ervan begreep.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 21:45

Nee sarcoiden zelf zijn niet gevaarlijk tenzij er een infectie in komt of het op een rotte plek zit (aan het oog bijv). Ik had er een met een infectie die daarom steeds ging bloeden. Daarom liet ik ze weghalen, maar dat zal ik niet snel weer doen, in iedergeval niet met BCG injecties.