Iemand ervaring met paragnost bij je paard??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

develwife

Iemand ervaring met paragnost bij je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 06:42

De vraag zeg het al een beetje hebben jullie weleens een paragnost bij je paard of pony gehad?

Zo ja waarom dan?

Groetjes

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 09:59

Min of meer wel ja... Omdat hij al 2.5 jaar verschillende blessures heeft aan 1 been en ik wilde weten of hij heel erg pijn had omdat ik dat niet duidelijk aan hem kon merken.

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 10:23

maykie schreef:
Min of meer wel ja... Omdat hij al 2.5 jaar verschillende blessures heeft aan 1 been en ik wilde weten of hij heel erg pijn had omdat ik dat niet duidelijk aan hem kon merken.

Hoi,

Heeft het geholpen?

Groetjes

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 10:30

Mijn paard had een keer een beste bult van een insectebeet toen ik haar uit de wei haalde, precies op de plek van de singel. Die zelfde avond had ik concours dus ik ben even met paard naar de buurman gewandeld die magnetiseur is. Kwartiertje later was de bult weg en kon ik 's avonds gewoon starten. Paard had nergens last meer van.

RUBYWHITE

Re: Iemand ervaring met paragnost bij je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:45

Ja ik, bij al mijn 3 de paarden Eigenlijk niet met een specifieke reden gedaan, meer uit nieuwschierigheid. Ook omdat er het eea verandert is qua omgeving, ruiter etc. Ik moet zeggen dat ik van alle drie de paarden hun reading genoten heb. Er zaten heel veel kloppende dingen in en er werden ook dingen benoemd die de paragnost onmogelijk via internet kon weten. Tot specifieke karakter beschrijvingen van ruiters, handelingen, belevenissen noem maar op

Hoe meer ik te weten kwam hoe enger het eigenlijk werd. Eng in de zin van kloppend. Ik heb van mijn 3 paarden alle readingen op papier zodat ik het kan nalezen. Volgend jaar laat ik het weer doen en ben benieuwd wat er dan aan de situatie verandert is.

Wat ik erg apart vond was dat ze paragnost bij 2 van mijn paarden wat aan hun lv/rv voorbeen zag...nog geen week na de reading raakten die paarden kreupel aan de door haar opgegeven benen.

Apart hè?

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:54

RUBYWHITE schreef:
Ja ik, bij al mijn 3 de paarden Eigenlijk niet met een specifieke reden gedaan, meer uit nieuwschierigheid. Ook omdat er het eea verandert is qua omgeving, ruiter etc. Ik moet zeggen dat ik van alle drie de paarden hun reading genoten heb. Er zaten heel veel kloppende dingen in en er werden ook dingen benoemd die de paragnost onmogelijk via internet kon weten. Tot specifieke karakter beschrijvingen van ruiters, handelingen, belevenissen noem maar op

Hoe meer ik te weten kwam hoe enger het eigenlijk werd. Eng in de zin van kloppend. Ik heb van mijn 3 paarden alle readingen op papier zodat ik het kan nalezen. Volgend jaar laat ik het weer doen en ben benieuwd wat er dan aan de situatie verandert is.

Wat ik erg apart vond was dat ze paragnost bij 2 van mijn paarden wat aan hun lv/rv voorbeen zag...nog geen week na de reading raakten die paarden kreupel aan de door haar opgegeven benen.

Apart hè?

Wie heb jij hiervoor benaderd? En wat zijn de kosten hiervan? Mijn paard heeft vermoedelijk vroeger minder leuke ervaringen gehad, en ze heeft momenteel weer problemen met de trailer. Ik zou ook graag een paragnost benaderen voor haar, wellicht ook voor mezelf en of mijn katten afhankelijk van de kosten.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 12:09

monique05 schreef:
RUBYWHITE schreef:

Apart hè?

Wie heb jij hiervoor benaderd? En wat zijn de kosten hiervan? Mijn paard heeft vermoedelijk vroeger minder leuke ervaringen gehad, en ze heeft momenteel weer problemen met de trailer. Ik zou ook graag een paragnost benaderen voor haar, wellicht ook voor mezelf en of mijn katten afhankelijk van de kosten.

Hoi,

Ja dat zou ik ook wel graag willen weten?

Groetjes

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:39

Nancy van www.staldanae.nl de kosten zijn 7,50 per paard. Readen kan dan ook vanaf een duidelijke hoofdfoto, vermeld er evt de naam + leeftijd van je paard erbij en stel haar korte concrete vragen.

aquatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:31

Purkii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:46

Mijn instructrice heeft het een keer bij een paardje laten doen, die in de manege lessen er elke keer vandoor ging enzovoort.
Ze vroeg zich af of het paard zich nog wel goed voelde hier en toen is er geloof ik een paragnost geweest en die is er achter gekomen dat hij elke keer verschillende ruiters op zijn rug niet prettig meer vond en toen is hij verkocht en volgens mijn sinds hij door 1 iemand bereden word gaat het een stuk beter met hem.

Groetjes Purkii

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 18:49

Een paragnost kan je heel veel vragen beantwoorden, niet alleen op medisch vlak maar ook kleine dingetjes. Of je paard gelukkig is, waarom hij/zij bepaalde dingen doet etc. Ook kan ze terug in het verleden kijken. Bij mijn 3 jarige merrie omschreef ze hele specifieke dingen die ze onmogelijk kon weten of ergens gelezen kon hebben. Daarbij speelt het wel een rol of je paard gesloten is of niet. Gesloten paarden geven weinig weer.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:07

Recentelijk is er dus een soort van paragnoste bij mijn paard geweest, en hij (mijn paard) blijkt nogal moeilijk los te laten. Even in het kort:
Hij staat momenteel op de wei te revalideren van een peesblessure, linksachter. De eigenaresse van de pensionstal had het er wel eens met mij over gehad en ik dacht: "och, waarom niet" (ik ben wat dat betreft heel nuchter). Maar we zijn al zo lang aan het tobben dus "baat het niet, dan schaadt het ook niet". En ik heb haar niets, helemaal niets verteld, en ze heeft hem niet zien lopen. De meest opvallende zaken die eruit kwamen:
- hij vindt zijn naam niet leuk. Toen ik hem kreeg vond ik die naam dus niet bij hem passen, maar ik dacht "ach, hij heet nu eenmaal zo, dus laten we dat maar zo houden". Wat te doen: naam veranderen of huidige naam houden?
- ze vroeg me of hij bang is voor mannen. En dat is helemaal waar. Waarom weet ik niet. Ze vermoedt dat er in het verleden iets traumatisch gebeurd is.
- hij gedraagt zich altijd heel stoer, maar hij heeft een heel klein hartje. Dat klopt, als er iets eng is, moet ik hem "redden".
- volgens haar (dus hem) zit het probleem van de blessure niet la, maar lv (schoft en schouder), dat geeft-ie volgens haar zelf aan, en het enge hiervan is, toen we bij DAP Bodegraven waren werd mij gezegd: we gaan eerst de pees genezen en dan gaan we naar die schouder kijken want hij is voor veel te kort....en dit kon ze echt met geen mogelijkheid weten!

En ik zweer het je: ze heeft hem niet zien lopen!

Ze is trouwens geen paragnoste, maar meer een paardenfluisteraar, en werkt met homeopatische middelen.

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:11

Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar plaats even een bericht zodat ik dit topic makkelijk terug kan vinden.

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 20:27

Ter aanvulling: het is holistische paardentherapie...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:20

toevallig van de levensboom dorothea?

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:26

RUBYWHITE schreef:
toevallig van de levensboom dorothea?

Eh...ik volg je niet helemaal Rubywhite..

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:33

die gene die bij jou paard kwam

dorothea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 21:37

Oh..nee, van Cherokee

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 23:16

Hier een slotje. Dit is geen medisch onderwerp.