Shet dat mest eet..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lovekandy

Shet dat mest eet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 15:03

ik ahd een vraag aan jullie..

ik heb een verzorg shetje en stond laatst met dr in de wei..
daar lag dus mest van al paar weken terug en was helemaal al uitgedroogt door de zon..
en opeens neemt ze dr zo een hap van..
en ik heb wel eens gehoort dat mest eten niet goed voor ze is en dat dat betekend dat ze te weinig vitamine binnen krijgen??

weten jullie wat dit kan betekenen..

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:35

Waarschijnlijk komt ze idd vitamine/minerale te kort.

Kiftje

Re: Shet dat mest eet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:55

Ofwel doen ze het uit verveling,dit gebeurd meestal als ze op stal staan, maar gezien deze pony in de weide staat zal het wel niet uit verveling zijn.
Dan zal het idd eerder een vitaminen/mineralen tekort zijn.Misschien een liksteen geven.
Bij veulentjes is dit zelfs normaal omdat dit hun natuurlijke darmflora in stand houdt. Enfin, 'k heb dit in ieder geval gelezen

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:34

IJslands zeewier wil ook nog wel eens helpen

Jaimyliefje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:43

idd tekort aan vitaminen.. uit verveling of een andere vage reden... als honden hun drollen op eten moet je ze eierkoek voeren maar ik denk niet dat dat goed is voor een paard. als ze het vaker doet misschien wat extra erbij voeren.. fruit ook. maar hou dat dus ff in de gaten.. en anders moet je maar de DA bellen ofzo

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 21:45

Dit lijkt het geval van mineralen tekort, onze shet heeft dat ook. Erg vervelend, en smerig! Koop gewoon een pot mineralen of snoepjes, kijken of dat helpt.

Ulfeino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:39

Mijn oude paard deed het ook, niet als ze in de wei stond maar wel als ze in de padock stond, ze poepte draaide zich om en at er smakelijk van.
Heb werkelijk alles geprobeerd, maar niets hielp.
Maar denk wel dat het een of ander tekort is of een rare kronkel in de hersenen.

minishet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 13:14

Ik heb een grote bruine emmer daar zitten mineralen en vitamine in. Het frapante is dat ze er altijd uit kunnen likken maar dat ze zelf weten hoeveel ze er van moeten hebben wat ik doe vaak een half jaar met 1 emmer van 10 liter. Ben het merk even kwijt maar staan groene letters op.

zwartepaerd

Re: Shet dat mest eet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:18

Inderdaad, het kan een vitaminen/mineralen gebrek zijn of een manier om de darmflora in stand te houden. Mijn shet eet zand bij een vit/min gebrek, en eet mest als ze problemen met de darmflora heeft. Eerst gaf ik haar geloof ik Thrive, tegenwoordig geef ik haar daarvoor probioforte.