Gas in darmen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

knollebol

Gas in darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 22:20

wat is hiertegen te doen? te voeren? wat dan ook?
mijn paard heeft al 1,5 jaar diarree de dierenarts kon niks vinden.. ze heeft er verder ook nooit last mee gehad...
alleen ik merk de laatste tijd dat ze vaak Gas ophopingen heeft... (dikke darmen) wat haar ook pijn doet....
is hier iets tegen te doen?

fransje23

Re: Gas in darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 22:46

Hoeveel en wat voor ruwvoer krijgt je paard? En wat voor een krachtvoer en hoeveel?

Mijn paard heeft ook een tijd dunne mest gehad (en een keer gaskoliek). Inmiddels heeft ze hier geen last meer van. Nu krijgt ze veel meer droge kuil, overdag vers gras en weinig krachtvoer. Verder heb ik een tijdje probiotica (Opkikker ) bijgevoerd. Dit zijn goede darmbacterien (vergelijkbaar met Yakult voor mensen).

knollebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-06 06:17

mijn paard staat nu dag en nacht buiten.. op stal is ze enorm gestressed en staat alleen maar te zuigen,..
daarbij krijgt ze 3/4 sportbrok omdat ze mager wordt zonder brok.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:37

Zo heb je bijv. ook Pro Bio Forte van de Groene Os.
Via de Paardendrogist kun je advies vragen !

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:46

Wie weet helpt maagcompositum (paardendrogist) ook bij je paard, de tanden van je paard zijn ook goed bij gehouden?
MC wordt gegeven bij luchtzuigers, omdat zij vaak last hebben van de maag of een maagzweer. Dit kan je ook voeren ter voorkoming van koliek.

Colosan wordt weleens gegevens bij dieren die last hebben van gasvorming in de darmen, en bij koliek aanvallen. Wij hebben er goede ervaringen mee.

Zorg er verder voor dat je paard droog hooi krijgt, dus niet te eiwitrijk voer.