supplementen voor de rug?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bruintje_87

supplementen voor de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 12:19

Mijn paard heeft een erg moeielijke rug, en problemen in de rug.
(heel verhaal kan wel via pb)

Ik heb nou een tijdje druppels gegeven van de paardendrogist, puur rug heet dat, maar dat kon het beste gegeven worden buiten voertijden, dit was steeds erg moeilijk en lastig voor mj en heb ik besloten na dit flesje ermee te stoppen.

Weet iemand anders iets wat ik kan geven ter ondersteuning van de rug?
Ik was ook al aan het kijken bij rugspray, ik hoorde daar ook wel goede verhalen over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:38

Met een combinatie van Rugspray, een spray die voor soepele rugwervels en ontspanning zorgt, en Rugcompositum, ook druppels, kan je de rug ondersteunen. Ook deze druppels worden meestal via voertijd verstreken, maar als het echt niet anders kan mogen ze desnoods ook door het voer gegeven worden.
Mijn verzorgpaard heeft/krijgt deze combi en ze reageert er goed op! Voor het rijden krijgt ze 2 spraytjes op haar 'moeilijke' plek op der rug op advies van de natuurgeneeskundig therapeute. En daar reageert ze goed op

Frosti4

Re: supplementen voor de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 17:40

mickeytje schreef:
Mijn paard heeft een erg moeielijke rug, en problemen in de rug.
(heel verhaal kan wel via pb)

Ik heb nou een tijdje druppels gegeven van de paardendrogist, puur rug heet dat, maar dat kon het beste gegeven worden buiten voertijden, dit was steeds erg moeilijk en lastig voor mj en heb ik besloten na dit flesje ermee te stoppen.

Weet iemand anders iets wat ik kan geven ter ondersteuning van de rug?
Ik was ook al aan het kijken bij rugspray, ik hoorde daar ook wel goede verhalen over.

wat bij ons op stal bij een paard ook erg goed heeft geholpen is hem voor en na het rijden met cole's liniment te masseren, dat paard had ook daar al veel baat bij.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 22:31

Citaat:
wat bij ons op stal bij een paard ook erg goed heeft geholpen is hem voor en na het rijden met cole's liniment te masseren, dat paard had ook daar al veel baat bij.

Dat doe ik ook sinds kort altijd na het rijden, en ik voer vitamine E + Selenium bij. Het werkt goed! De Cole's liniment houd de rug soepel en warm na inspanning, dan krijgt ze niet in ene een klap kou op dr rug.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 09:12

Ik voer inderdaad ook vit.e+selenium en smeer de rug in met cole's linement, hij heeft er wel baadt bij.
Mijn paard heeft een namelijk een hanetred-been en dat is niet bevorderlijk voor zijn rug.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:08

Wat mij goed is bevallen is van Sensipharm de Smooth Locomotiontabletten... Gaf een verbeterde doorbloeding in de rug en achterhand en dat merkte je goed.
Sensipharm heeft ook een rugspray, sensi horse powerspray heet dat geloof ik.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:59

Djilan schreef:
Wat mij goed is bevallen is van Sensipharm de Smooth Locomotiontabletten... Gaf een verbeterde doorbloeding in de rug en achterhand en dat merkte je goed.
Sensipharm heeft ook een rugspray, sensi horse powerspray heet dat geloof ik.

Dat wilde ik net gaan adviseren! Mijn paard heeft een rugblessure en die krijgt nu ook deze tabletten,
kijk eens bij www.paardendrogist.nl en dan bij Smooth Locomotion.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 21:01

Ik heb even in je profiel gespiekt en jou paard heeft een hele lange rug met daaronder een typisch merrie-hangbuikje.

Jou merrie zou eerst een beetje af moeten vallen zodat die zware buik niet zo veeld ruk op de rug geeft. Door je paard goed te trainen en te gymnasticeren leer je je paard zijn buikspieren aan te spannen en de rug bol te maken. Hierdoor versterk je de rugspieren en komt dat buikje ook mooier in model [6-pach trainen Haha!] onder je paard te hangen.