Ik heb de kans om een nieuw paard te kopen, maar hij is röntologisch gekeurd en er zijn 3 kleine splintertjes in zijn bot te zien (bij het been). Hij loopt er niet kreupel van oid, de eigenaresse heeft hem al een jaar of 4 en hij is nog nooit kreupel geweest. Maar nou vroeg ik me dus af, kan het paard hier later last van krijgen en hoe ernstig kan het dan zijn? (misschien moet het later weggehaald dmv operatie ofzo..?)
Het paard die bij mijn shetjes staat heeft dit ook gehad en na 1 jaar pas ging hij heel erg kreupel lopen en is hij 5 x geopereerd hieraan, dus nee ik zou het niet doen
Nu zitten de botsplinters waarschijnlijk op een plek waar hij geen last van heeft, maar als de botsplinters ergens naar toe zwerven waar het wel kwaad kan.. nee zou het absoluut niet doen. Wat al eerder gezegd is: Er zijn genoeg andere paarden.
Volgens mij kapselen botsplinters zich naar verloop van tijd in. Dus het is maar net de vraag of dat al het geval is. Ik zou het even goed met de DA overleggen. Die heeft de foto's gezien en die heeft er verstand van.