Kreupel na/door rollen, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ptries

Kreupel na/door rollen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 17:38

Vandaag zette ik mijn paard na het rijden in de paddock om te rollen.
Ze loopt dan altijd nog even door de paddock heen en er was niks bijzonders te zien. Ook tijdens het rijden niks bijzonders gemerkt/gebeurd.
Vervolgens heeft ze na een tijdje een lekker plekje gevonden om te rollen. Ze gaat rollen, blijft na het rollen nog eventjes in het zonnetje liggen en gaapt een paar keer (doet ze wel vaker), staat op en ze is ineens hartstikke kreupel aan haar voorbeen.
Ik heb haar toen eventjes op stal gezet en na een half uur gekeken of er iets dik/warm was, was niet het geval. Ook zat er niks in de hoef.
Na een tijdje liep ze wel beter, maar niet goed.
Iemand ooit wel eens zoiets mee gemaakt? Ik hoop dat ze zich gewoon een beetje verrekt heeft en dat het van de week weer over is, anders ga ik sowieso met haar naar de dierenarts.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:19

Klinkt eerder als een hoefzeer ofzo?

Dat komt ook spontaan opzetten.

ellepel

Re: Kreupel na/door rollen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:46

schouder misschien?
dat ze een spier daar verrekt heeft?

joriwester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:19

het kan goed zijn dat ze met rollen iets verrekt heeft in haar rug of haar schouder. Als het met een paar dagen niet weg is zou ik er toch even naar laten kijken. Als het vanuit de rug komt, kan de osteopaat of paardenfysio misschien uitkomst bieden.
Sterkte

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:20

Nee, zelf niet meegemaakt.

Maar kan inderdaad dat ze iets verrekt heeft. Hou het even in de gaten. Houdt het langer aan inderdaad even de DA raadplegen.

khorizon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:14

Mijn paard kwam kreupel uit de wei. De dierenarts contateerde dat hij iets in zijn schouder zou hebben verrekt. Het gaat nu al stukken beter vandaag mogen we weer gaan draven.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:59

Waarschijnlijk gewoon een spier verrekt. Kijk het een paar dagen aan.

Guuus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 09:58

Jup, mijn paard heeft zo al 2 keer een spier in haar schouder verekt door het rollen... Erg vervelend. Maar gelukkig niet niets wat niet meer weg gaat, ik heb haar 1/2 week complete weiderust gegeven, en toen weer rustig stappen en zo weer opbouwen.

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:52

Als je echt zeker weet dat je paard van te voren goed liep en alleen gerold heeft, lijkt het me bijna zeker dat hij/zij gewoon even een spiertje verekt heeft.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:46

Mijn paard kwam ooit uit de paddock met wat later een peesblessure bleek (gescheurde tussenpees), terwijl ze naar mijn idee niks bijzonders had gedaan. Hopelijk heb jij dat niet!!!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 07:52

Ik ga morgen inderdaad even naar de dierenarts om haar na te laten kijken. Ze is niet beter gaan lopen en heeft er zelfs meer last van. Bovendien constateerde ik gisteren dat ze een verdikking heeft thv haar check ligament (zat er eerder nog niet). Hoop nog steeds dat het gewoon een verrekking is, maar wil het zeker weten.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 12:16

Heel verstandig Ptries, want dat had mijn merrie ook en zoals je hierboven gelezen hebt kwam dat idd door beschadiging van de tussenpees (die zit vlakbij het check ligament). Hopelijk valt t mee, succes!

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 12:16

Ik ben vanmorgen met Patty naar de dierenarts geweest om de pees te laten scannen. Hij wel wel geïrriteerd, flink opgezwollen en vocht erbij, maar er was niks stuk. Ik moet nu 4 weken aan de hand stappen en dan moet het over zijn. Het valt gelukkig mee, echt een opluchting.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:53

Dat is fijn om te horen, succes verder.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:56

4 Weken? Das wel heel positief. Mijn paard heeft precies t zelfde gehad. Alleen opgezet, niet kapot. En ben er toch 3 maanden zoet mee geweest. Toen was ie echt weer helemaal goed.
Succes!!

simodi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 16:58

Ptries schreef:
Ik ben vanmorgen met Patty naar de dierenarts geweest om de pees te laten scannen. Hij wel wel geïrriteerd, flink opgezwollen en vocht erbij, maar er was niks stuk. Ik moet nu 4 weken aan de hand stappen en dan moet het over zijn. Het valt gelukkig mee, echt een opluchting.

gelukkig!

Daisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:54

Hey Patries,

gelukkig dat de blessure mee blijkt te vallen, na alle doemscenario's is dit denk ik een meevaller. Wel vervelend dat ze dus wel kreupel is en je de komende tijd niet kunt rijden. Als ik eens geen zin heb om te rijden mag je wel een keer op Bonitha hoor!

Miss tot straks (ga pas in namiddag als warmte beetje weggetrokken is)