Heeeel oude Pony !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evikes

Heeeel oude Pony !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:58

Ik heb een heel oud ponytje. Sinds enkele weken is ze er erg op achteruit gegaan! Ze is sterk vermagerd en heeft niet veel kracht meer.
Soms staat ze op haar benen te bibberen, zonder dat ze kou heeft...hoe zou dat komen? Zou ze zo weinig kracht hebben dat ze zo staat te rillen?

Heb daarjuist enkele foto's genomen van haar. Niet schrikken want ze is heeel mager! Eergisteren is de DA erbij geweest, en hij zei om ze laten in te slapen. Voor mij zou dat mogen, ik heb op haar geleerd, en ik wil niet dat ze staat te lijden. Alleen , het probleem: mijn pony is niet van mij alleen. Hij is voor de helft van mijn nicht. En haar vader wil haar geen spuitje geven...

De foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeeeeeel mager dus zoals ik gezegt heb.

Wat ze te eten krijgt: 1.5 grote emmers bietenpulp, 1 emmer smach en mix of zo iets (korrels waar je water op giet en dat zwelt op en wordt mals), en hooi en stro.
Ze heeft achteraan nog maar 1 tand, dus ze kan niets hard knabbelen...

DA zei dat ze aan haar laatste weken/dagen bezig is. Ze mag geen spuitje hebben van mijn nonkel, hoe kan ik haar laatste dagen nog zo mooi mogelijk maken? Of is er iets wat ik haar kan geven om wat aan te komen?

Evikes

Re: Heeeel oude Pony !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:59

Erg hé

Mandy92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:00

aah, dat die man haar geen spuitje wil geven. dus hij wil haar laten lijden?

Astor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:01

Ja wat erg

Ik zou der ook in laten slapen maar helaas voor dit paardje gaat dat moeilijk door die oom van je

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:01

Ik zou eens met die oom gaan praten, anders laat hem het gedicht maar eens lezen.. die van mag je dan egoístisch zijn?
Dat zal hem vast wel aan het denken zetten Hoe oud is de pony?

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:02

kun je de dierenbescherming niet bellen? Dit is echt zielig!

Liezel1

Re:

laat hem de foto's eens zien en het advies van de DA erbij... die man heeft wel een plank voor zn kop als hij het dan nog niet ziet...

Duppie_

Re:

heel vel sterkte alvast ermee ik moet er niet aan denken dat mijn oudje dit nu al overkomt(hij is nu 21)

je kunt hem mischien veel vertroetelen met borstelen en bezig met hem zijn of allemaal lekkere dinge heel klein snijden ofsow !

ninja2

Re:

jeetje zeg!!
Ik snap niet dat de vader van je nicht je pony geen spuitje willen geven.
Je ziet gewoon dat ze niet lang meer te leven heeft.

Rukaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:08

Helaas hoort het bij het leven maar het is niet leuk om te zien. Weet je ook de reden dat je ook haar niet wil laten inslapen? Ik zou me hard maken voor de belangen van het paardje en dus een goed gesprek hebben met je oom. Waarschijnlijk voelt ze zich erg zwak en misschien heeft ze ook wel pijn. Om aan te komen kan je haar evt. geweekte grasbrokken geven maar of het heel veel zin heeft, dat vraag ik me af.
Ga lekker veel met dr knuffelen en geef haar veel liefde. Geniet van haar zolang ze er nog is!

GMVD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:10

Mag ik vragen hoe oud je paardje is?

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:12

Laat je DA even je oom bellen en laat hem deze foto's maar es zien, ik hoop dat ie n keer goed gaat nadenken!!
Dit is echt sneu!!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:17

Dit is gewoon einde verhaal. Je zei dat ze ook half van je nicht was? Maar dan heeft haar vader er toch niks over te zeggen? op wiens naam staat je paardje?

Prrat inderdaad met je oom, is hij niet tot rede te brengen kun je het nog zo spelen:

Als je oom er niet is, paard een spuitje laten geven en na die tijd zeggen dat ze dood in het land lag. Dit uiteraard als er echt niet met je oom te praten is. Hier moet in ieder geval een einde aan gemaakt worden, zeker als ze pijn heeft.

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:18

paarden gaan niet zo makkelijk uit zichzelf dood, een goed gesprek met je nicht (jullie ouders anders) kan toch vast wel helpen??
voor nu, misschien een dekentje, op stal met veel stro..
ze heeft zefl geen energie meer om zich warm te houden ofzo.
succes ermee!

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:21

arm paardje!!! hele leven gewekt en verdiend dan geeneens een goed einde. Ik zou haar een vitamine stoot geven, veel en vooral lekker eten! VEEEEEEL aandacht lekker poetsen met zachte borstel en een stal met dikke laag stro... een lekkere warme deken van fleece. (Niet te zware deken natuurlijk)

Ik vind dit echt zielig hoor.... leuke oom heb je dan.. kickt die hier op ofzo? echt...plank voor de kop ofzo? Sorry dat ik het zeg..

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:23

je moet gewoon zorgen dat hij toestemt om haar in te laten slapen dit kan zo niet! dat is gewoon mishandeling hoor.. jij kan er niks aan doen in elk geval jij wil alleen het beste voor dit paardje,, maar als hij deze foto's ziet en dan nog niet toestemt heeft hij geen hart (sorry voor mijn mening;)) geef haar in elk geval heel veel aandacht en liefde geef haar een lekere dikke deken op en veel lekkers te eten, zodat ze tog nog even kan genieten heel veel sterkte meis

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:24

Ze heet Sissi en heeft geen papieren. DA schatte ze zeker in de 20 jaar.
Ik denk dat mijn nonkel bang heeft van de reactie van mijn nichten, om haar laten in te slapen wel te verstaan. Die zijn 2 jaar geleden hun moeder kwijt geraakt en ik denk dat hij niet nog eens zo'n triest nieuws wil brengen...
Ik vind het echt heeeel zielig voor Sissi. Ik heb erop geleerd enzo, beestje heeft geen een keer gebokt of wat dan ook, en ik vind het nu onze taak om haar uit haar lijden te verlossen! Helaas ziet mijn nonkel dat niet in vrees ik...
Laatst bijgewerkt door Evikes op 05-06-06 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:24

Toch even met je oom praten, desnoods met DA erbij.
Nu lekker dekentje op, lekker veel stro in de stal.
Lekker vertroetelen!

Die oom van je spoort dan geloof ik niet helemaal
sorry dat ik het zeg..

Evikes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:26

Ik probeer er natuurlijk het beste voor te doen. Ik doe wat ik kan. Maar jullie zien ook, dit heeft geen zin meer. DA zei ook al dat het geen zin meer heeft. Dat ik haar mag eten geven tot en met, dat ze niet meer zal aankomen.

ikke17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:30

Ja je oom is inderdaad een beetje raar hoor.... ik zou zeggen confronteer hem met onze reactie's die pony lijd onnodig! Is inderdaad dierenmishandeling op dit moment. Deze pony is denk ik wel 30 hoor. Ik heb er één gehad van 24 maar die zag er niet zo slecht uit als deze!!!

Of geef haar gewoon stiekem een spuitje en zeg tegen je oom dat hij van ouderdom dood is gegaan..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:31

de da zegt dat ie met zijn laatste dagen bezig is. Heeft de pony pijn??? Misschien kan hij dan pijnstillers voor schrijven zodat ie in ieder geval geen pijn hoeft te lijden. Overleg met je da dat je oom m niet in wil laten slapen. Misschien kan de da het zo dragelijk mogelijk maken voor t paardje en je advies geven wat je t paard nog kan geven om wat dikker te worden(als dat nog mogelijk is betijwfel ik)want t is wel echt vel over been. Sterkte!

Duppie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:33

heeft het paard niis anders wat mijn paard is 21 en die ziet er nog helemaal gezond uit?

als dit paard pas 20 is en er nu al zo oud uit ziet kan het mischien ook iets anders zijn!?

Lottie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:34

Is haar gebitje in orde? Voer haar anders speciaalvoer bij voor oude paardjes en geef haar regelmatig een vitaminekuur.
Zo heb ik een paardje ook 34 gekregen

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:35

is t paardje pas 20????

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:35

Jeetje zeg, ik zou even een andere dierenarts erbij halen en vragen wat hij ervan vindt, want mischien heeft hij gewoon een ziekte.