Pony langdurig kreupel.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Pony langdurig kreupel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 10:54

Mijn vz pony van 20 jaar is al een tijdje kreupel. Ik was 2 maanden geleden lekker aan het rijden in de bak en ineens zomaar begint ze onregelmatig te lopen. Ik haar afgezadeld en in het land gezet. De eigenaar gemailt toen ik thuis was en die had gezegd dat ze op rust moest.

Nu ben ik 2 maanden verder. Ze loopt al wel beter maar nog wel onregelmatig. Ze wil wel heel graag lopen ze gaat niet in protest ofzo als ik haar meeneem uit het land weg. Ook is helemaal niks te zien aan haar been het is ook niet dik.

Vorig jaar is ze wel hoefbevangen geweest. Zelf heb ik er helemaal niks aan gemerkt. Robijn liep nog gewoon vrolijk rond door het land. En ik kon nog gewoon rijden, ze scheen er geen last van te hebben. Maar de hoefsmid zei het.

Ze gaat binnenkort weer naar de hoefsmid. Ik zal eens vragen of hij iets kan vinden waar het aan kan liggen. Zo niet, dan de DA inschakelen? Ben zo bang dat het iets ongeneeslijks is...

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:36

Ik zou als ik jou was toch de DA inschakelen,kan altijd een peesblessure zijn.Voorlopig dus niet op rijden!!

Wat zegt de eigenaresse ervan?

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 11:40

Blue_Star schreef:
Ik zou als ik jou was toch de DA inschakelen,kan altijd een peesblessure zijn.Voorlopig dus niet op rijden!!

Wat zegt de eigenaresse ervan?

Rijden rijd ik zowiezo al niet omdat ze kreupel loopt.

Ja de eigenaar, die zegt dat ze op rust moet. Dat staat ze nu dus al 2 maanden. Ik spuit trouwens wel geregeld haar been af met koud water.. Ze is nu een paar dagen weg. Als ze weer terug is dan zal ik even tegen haar zeggen dat de DA even moet komen kijken..

_sjors_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:24

Citaat:
Ja de eigenaar, die zegt dat ze op rust moet. Dat staat ze nu dus al 2 maanden. Ik spuit trouwens wel geregeld haar been af met koud water.. Ze is nu een paar dagen weg. Als ze weer terug is dan zal ik even tegen haar zeggen dat de DA even moet komen kijken..

Het lijkt mij idd wel verstandig om een DA ernaar te laten kijken als je vz pony al 2 maanden kreupel loopt. Ouderdom komt (bijna) altijd met gebreken, maar het is wel fijn als je weet waar de kreupelheid vandaan komt, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. De eigenaar van de pony zal dat toch ook wel begrijpen?

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 09:37

Ja. Als ze terug is van haar mini vakantie zal ik het even tegen haar zeggen. Maar ik sprak de vorige verzorger van Robijn even. En die zei dat het ook aan haar schouder kon liggen omdat ze daar een paar jaar geleden ook kreupel aan was. Maar toch maar de DA omdat het zo wat anders kan zijn.