Kreupel; verdikking bij pees?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Kreupel; verdikking bij pees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 19:51

Wou mijn paardje vanochtend uit de stal halen: kreupel.
Ze had wondjes op dr voorbeen (voorknie) en daar aan de binnenkant, en het was een beetje dik. Ze loopt erg voorzichtig en af en toe een hink, en heb een paar keer gezien wanneer ze stilstaat ze heel raar haar been omhoog en opzij tilt?

Ik heb het gekoeld en daarna heeft ze lekker de hele middag op het land gestaan. Ben zonet weer heen geweest om te kijken hoe het was: De binnekant van de pees (die gleuf) daarvan het bovenste deel is opgezet.
Ik heb het net weer 20 min gekoeld. Ze loopt nog steeds voorzichtig. Toch "lijkt" het mee te vallen alleen daar bij die pees dat zit me niet zo lekker.

Iemand ervaringen mee?

En dan is het nu net pinksteren en waar tover je nou zo even groene leem vandaan

Mendi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 21:26

Weet je niet wat er gebeurd kan zijn dat ze wondjes heeft? Nog een paar dagen stappen en koelen en als het dan nog dik blijft de DA bellen om een scan te maken, dan weet je het zeker.
Kan het niet het griffelbeentje zijn wat gebroken is? Dat zit ook op die plek en kan ook een irritatie geven op de pees die er langs loopt.

Bojangles

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 21:56

Ik weet het niet , misschien vast gelegen in de stal?
We hebben net weer gekoeld en even beentjes laten strekken door stukje te lopen.

De achterkant van het gewricht is ook warm en er zit vocht op de voorkant. Ze lijkt beter te lopen. Morgen kijk ik weer!
Even paar dagen zo afwachten en spoelen en lekker in het land, en wordt het niet beter dan gaan we naar de DA.