Slobber gebruiken om supplementen bij te voeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

palham

Slobber gebruiken om supplementen bij te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:55

MIjn paard heeft op advies van een bevriende dierenarts een aantal supplementen nodig om hem wat meer energie te geven. Aangezien meneer heel kieskeurig in zijn eten is, wou ik elke dag zijn supplementen met wat slobber voeren. Als hij zijn wormspuit krijgt, geef ik hem dat ook in slobber en dat gaat heel erg goed. Zou ik dat ook met zijn supplementen kunnen doen? Dus elke dag een beetje slobber naast zijn normale weidegang, ruw en krachtvoer?

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 18:31

Ja hoor, dat kan prima.

Iepoetjuh

Re: Slobber gebruiken om supplementen bij te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:48

Ja slobber kan je gewoon naast alles bijvoeren met de supplementen erin. Het geeft volgens mij geen energie en het is licht verteerbaar en meestal eten ze de supplementen gewoon op. Zo kreeg ik mijn leasepaard ook aan de Eplus

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:53

Ja hoor, absoluut!

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:10

appelmoes werkt ook heel goed

palham

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 20:30

alex66 schreef:
appelmoes werkt ook heel goed

Als je elke dag je paard een beetje appelmoes geeft, zou dat wel gezond zijn voor een paard (vanwege convesreringsmiddelen e.d. of ben ik nu overvoorzichtig?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:31

ja hoor.
Kawa krijgt glucosamine en die gaat ook door de slobber.

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:57

er zitten geen conserveerings middelen in appelmoes alleen suiker en citroenzuur.

of er in de slobber die jij gebruikt conserveerings middelen zitten kun je lezen op de verpakking, maar ik vermoed van wel.

als je helemaal zeker wilt zijn gooi je gewoon een paar appels of wortels in de blender

palham

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 16:08

Zou ik voor het rijden de slobber kunnen maken en dan na het rijden afgekoeld kunnen geven?

Lief_katje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:12

Slobber is een goed alternatief als een paard zijn eten laat staan met alle poedertjes en oliën e.d.
Let wel dat je hem niet elke dag zemelen voert, dit is niet goed voor de botten. (als je het dus voor een langdurige periode zou geven)
En slobber kun je uitstekend een uurje laten staan hoor.. dat je het dus na het rijden afgekoeld kunt "serveren"

Rhys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:23

Hangt er wat mij betreft vanaf wat voor slobber, ik weet bijv van de slobber van Pavo dat die nogal energierijk is, dan zou je dus iets minder krachtvoer kunnen geven.
Mijn paard krijgt haar biotine door geweekte lucernebrok of bietenpulp, is een stuk goedkoper dan slobber en voor mijn merrie net zo effectief.

Anoniem

Re: Slobber gebruiken om supplementen bij te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 23:36

Appelmoes kan ook geen kwaad hoor. Ik heb een tijd lang supplementen geven aan mijn paard en mijn DA adviseerde om die door appelmoes te roeren en dan met een grote spuit in de mond te doen (net als een wormspuit) maar je kan het appelmoes/supplementmengsel ook gewoon door de biks doen. Mijn paard vond de appelmoes erg lekker en ze is ook best een lastpost met eten.