Vraag over musli

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

winxx

Vraag over musli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:43

Hoi allemaal ik heb gewoon een vraagje ik kreeg van de week een gratis zak musli en de datum die op de zak staat is al bijna verlopen. Nu was mijn vraag of dat je het na de datum die op de zak staat nog mag geven, of is dat niet goed voor ze, de datum staat er natuurlijk niet voor niets op maar soms heb je wel met dingen die niet open geweest zijn dat je dat nog wel kan geven. Nou ben benieuwd naar jullie antwoord.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:44

Eet jij wat op wat over de datum is?

Ik zou het nooit doen.

winxx

Re: Vraag over musli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:45

Oke bedankt voor je antwoord ik weet genoeg.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:33

Ik wel hoor, als het droog is en goed ruikt, kun je het gerust voeren.
De datum op de zak is de datum waarop de vitaminen gegarandeerd zijn, het is niet zo dat het voer daarna onbruikbaar is.
Gewoon voeren, maar geen maanden wachten dus.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:50

MAar paarden moeten hun vitaminen toch uit het eten halen?
Als die niet meet helemaal goed zijn, dan geef je het toch niet?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 09:54

Paarden hebben best wel een opgelagen voorraadje vitaminen in hun lichaam. Verder zitten er in gras en hooi ook vitaminen, dus iets minder kan geen kwaad. De vitaminengehaltes worden ook langzaam minder, het is niet zo dat alle vitamientjes op de vervaldatum van de zak op hun horloge kijken en *poef* weg zijn.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:31

Het is toch geen hele tijd over datum? Bijna over datum of iets over datum kan geen kwaad. Er staat ook meestal: Ten minste houdbaar tot.. dat houdt in dat het daarna ook nog gebruikt kan worden.... dus zie je ook met etenswaren voor ons zelf...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 07:12

ze kunnen tot ene bepaalde datum de vitamines enzo in dat voer garanderen..
na die datum niet meer

betekend niet dat op die datum dat voer dus niet meer goed is, muesli kun je zeker nog wel een week of drie gewoon bewaren.

Fjordenmaniak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 08:22

nielsd schreef:

Niet altijd is de datum op pakken de uiterste op eet/drink datum maar op veel producten de uiterste verkoopdatum vaak zijn producten na datum nog goed, alleen lopen gehaltes aan bv. vitamines e.d. terug.

Zolang het voer er nog goed uitziet, niet muf ruikt oid kan je het meestal nog gewoon voeren. Maar ik zou niet een paar maanden wachten.

Lenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:18

ikzelf zou het niet doen maar ik denk dat het geen kwaad kan als het een paar weekjes over tijd is en het voer ruikt nog goed. En als je het niet vertrouwd, nou dan gewoon niet doen !

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 18:02

Heeft te maken met bijv. de 'werking' ervan, bijv. met kruiden is dat ook zo, die werken dan bijv. na een hele tijd niet meer zo goed.
Maar het is onwaarschijnlijk als jij nu dat zou voeren en je paard wordt doodziek, ten eerste staat er tenminste en zolang het niet muf ruikt of schimmelt is er niet zoveel aan de hand.
En als je bang bent voor een vit/mineralentekort kan je iig een liksteen verzorgen, dan regelt je paard dat zelf.

En Nielsd; Ligt eraan wat over de datum. Een pak melk, ofwel zuivel ofzo dat durf ik niet aan. Maar als dat op een reep chocola staat of een pak muesli, dan zal ik niet zo gauw moeilijk doen. Tenzij het muf ruikt ofzo..

AnitaJoeri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:36

nielsd schreef:

Ik zou het nooit doen.

Ja hoor, en leef nog steeds
Geen dingen als melk etc. maar een heleboel dingen doe ik echt niet moeilijk over mits het fris ruikt.

Meusli is ook erg makkelijk te ruikenof het nog vers is of niet, als het muf ruikt is het niet goed meer maar als de zak gesloten is en nu nog net voor de datum is zal je normaal gesproken weinig problemen hebben.

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:22

Als de zak nog dicht zit en je hebt het bonnetje zou ik hem gewoon terugbrengen en een nieuwe vragen. Als het nog kort houdbaar is en je voert zodanig veel dat het binnen niet al te lange tijd daarna op is zou ik me niet zoveel zorgen maken.

ikbenfilou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:24

na die datum is het nog drie dagen houdbaar mits het open geweest is

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:25

Billy schreef:
De vitaminengehaltes worden ook langzaam minder, het is niet zo dat alle vitamientjes op de vervaldatum van de zak op hun horloge kijken en *poef* weg zijn.

Whaha, ik zie het helemaal voor me
Nee, gelukkig werkt het inderdaad niet zo. Zolang het voer op een droge plek is opgeslagen kun je het best nog even voeren ondanks dat het dus over de tht datum is.

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:26

Alinda1305 schreef:
na die datum is het nog drie dagen houdbaar mits het open geweest is

Op wat voor voedingsmiddel doel je nu? Ik neem aan niet de muesli

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:49

Monday schreef:
Als de zak nog dicht zit en je hebt het bonnetje zou ik hem gewoon terugbrengen en een nieuwe vragen. Als het nog kort houdbaar is en je voert zodanig veel dat het binnen niet al te lange tijd daarna op is zou ik me niet zoveel zorgen maken.

Hoe kun je een bonnetje hebben van een zak voer die je gratis gekregen hebt:?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:56

Iets over de datum kan volgens mij geen kwaad.
Ik bedoel als er op de verpakking staat dat het goed is tot 25 juni zou dat zo kunnen zijn. Maar ik heb zoiets dat de inhoud toch echt niet weet of het nou 25 juni is en dan maar meteen bedorven moet zijn.

Zo`n inhoud weet dus echt niet of het nou 25 juni is of 10 juli.
Echter zou ik er niet te lang mee wachten

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 12:00

het ligt er ook aan hoe je het bewaard (hebt). met deze temperaturen moet je wel uitkijken dat eea niet te warm wordt, dat is in ieder geval niet bevorderlijk voor de houdbaarheid want bacterien ed gaan dan sneller groeien.

dus denk daar ook even aan!

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:10

je kan het nog wel geven als je het koel/droog bewaard heb. op de zak staat een datum en na die datum mogen ze het niet meer verkopen maar kan jij het nog min2/3 weken max5weken geven.

Monday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:39

Billy schreef:
Monday schreef:

Hoe kun je een bonnetje hebben van een zak voer die je gratis gekregen hebt:?

Ooh, dat had ik helemaal niet gezien. Nou dan is het een gevalletje gegeven paard natuurlijk. Gewoon kijken of het nog fris ruikt en als je het niet vertrouwt de boel weg knikkeren, niets gewonnen, niets verloren zou ik zeggen.