aardappelloof in gedroogde vorm (tussen hooi) giftig ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

aardappelloof in gedroogde vorm (tussen hooi) giftig ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 17:16

Zojuist heb ik de weide gezien waarvan ik straks het hooi af wil kopen. Het vorige jaren hebben daar aardappelen op gestaan, dit jaar voor het eerst hooigras.
Nu zie ik tussen het hooigras her en der toch wat aardappelplanten groeien. Ik weet dat aardappelloof en de groene bessen aan de aardappelplant flink giftig zijn.

Mijn vraag: is aardappelloof in gedroogde vorm, tussen het hooi ook giftig ?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties...

freespirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 10:33

niemand die het antwoord weet ?

Ze noemen dit ook wel 'opschot'; wanneer gewassen die voorheen op het perceel geteelt werden door het ingezaaide grasland opkomen.

Ammy01

Re: aardappelloof in gedroogde vorm (tussen hooi) giftig ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:49

Aardappelplanten behoren tot de familie van de nachtschade en ja dat is giftig!
Het loof is giftig, maar zeker die besjes zijn zo giftig als de brandweer! Ik zou dat hooi niet willen hebben!

Als een paard hiermee wordt vergiftigd, dan is dat niet best. Ze krijgen verlammingsverschijnselen en sterven uiteindelijk door een hartverlamming of door verlamming van het ademhalingscentrum.

Hoe het zit met de hoeveelheid die dodelijk is weet ik niet, maar ik zou geen enkel risico nemen als ik jou was....

freespirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 12:18

@Franka_Vosje:
heee, bedankt voor je reactie. Ik had ook al e.e.a. gelezen op het internet, maar na jouw reactie weet ik het helemaal zeker: dit koop ik niet.
Helaas zal het wel aan een groot aantal andere (helaas mij onbekende) paardenbezitters verkocht worden...

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 16:56

Ja dat is minder

En de landeigenaar is er zeker niet van te overtuigen dat hij het moet laten afvoeren (ik ben bang dat ik het antwoord al weet, geld he )

Als het nog gebruikt zou worden voor koeien is het nog iets minder dramatisch, koeien kunnen meer hebben, zijn minder gevoelig voor gif dan paarden. Maar ja als er heel veel staat dan wil je dat ook niet...

Misschien alle bokkers uit die regio (welke regio is het?) extra opletten als ze hooi gaan kopen! Ik denk dat het nog wel te herkennen is in het hooi...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 19:53

Franka_Vosje schreef:
Ja dat is minder

En de landeigenaar is er zeker niet van te overtuigen dat hij het moet laten afvoeren (ik ben bang dat ik het antwoord al weet, geld he )

Als het nog gebruikt zou worden voor koeien is het nog iets minder dramatisch, koeien kunnen meer hebben, zijn minder gevoelig voor gif dan paarden. Maar ja als er heel veel staat dan wil je dat ook niet...

Misschien alle bokkers uit die regio (welke regio is het?) extra opletten als ze hooi gaan kopen! Ik denk dat het nog wel te herkennen is in het hooi...

wat dacht je van jouw regio !!!! Ik ga je even pb'en !

Tender

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:46

mag ik ook een PB van je?

Ik zit in ieder geval in dezelfde provincie, of het dezelfde regio is, weet ik niet...