Paard heeft harde bult op hoofd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Paard heeft harde bult op hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:38

Mijn pony had 3 weken geleden een ontstoken tandwortel, ze kreeg een harde bult op dr kaak dus we waren naar de kliniek gegaan, ze is 2 weken aan de antibiotica gegaan en de bult is afgezakt, maar hij zit er nog wel.
Dus teruggebeld naar de kliniek, nouja die zeiden dat de bult vanzelf wel verder afzakte & wegging, maar dat het nog wel een tijdje duurt.

Nou kwam ik donderdag op stal, en zag ik dat ze er een bult bij had, maar dit keer bovenop het hoofd? zegmaar waar de druipkol onderaan stopt, op dat bot, ongeveer. (ik maak vandaag wel even een foto)
hij is hard en dik, ik heb het aan een paar mensen gevraagd maar die hadden het nog nooit meegemaakt?
nouja de kliniek weer gebeld, nou moeten we tot dinsdag afwachten of hij afzakt, en anders dinsdag weer naar de kliniek.

Iemand een idee wat het in godsnaam kan zijn?
*ik maak vanmiddag even een fototje ervan!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:13

Ben benieuwd naar de foto!
Is het niet een bult door een steek van een horzel ofzo? Ik verzorg nu een KWPN op de manege en die had ook een grote harde bult op der hoofd met die oorzaak..

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:19

Is het hiermee vergelijkbaar?

Dit topic gaat dan wel over de Arabieren, maar misschien dat het bij andere rassen ook voorkomt. Er duiken plots op de neus (dish) en op de kaak bulten op die uit het niets ontstaan...

SisLeone

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:03

Die van mij heeft ook 1 in keer een rare bult boven op zijn neus zitten. Er zijn rontgenfoto's gemaakt en puncties gedaan en ze weten nog steeds niet wat het is. Maar de bult groeit wel. Ik heb trouwens een KWPN-er.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 15:33

Tieneke schreef:
Is het hiermee vergelijkbaar?

Dit topic gaat dan wel over de Arabieren, maar misschien dat het bij andere rassen ook voorkomt. Er duiken plots op de neus (dish) en op de kaak bulten op die uit het niets ontstaan...

Ja het lijkt er opzich wel op!
(Ook omdat er een bult op de kaak zat..)
Njaa Bies heeft wel een paar % arabisch bloed in zich dus misschien dat t er mee te maken heeft?

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 17:03

Ik heb dat topic toen geopend omdat ik verschillende Arabieren tegenkwam met deze bulten... Heb het bij andere rassen nog niet gezien. Misschien was dat gewoon toeval.

Iepoetjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 20:03

Misschien heeft ze haar hoofd gewoon ergens tegenaan gestoten of een horzelsteek.
Ik ken ook een paard die dat boven haar oog had en kreeg er druppels voor. Misschien moet je de DA bellen om te vragen wat het kan zijn, of misschien of ie een zalfje heeft. Succes

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:04

Afbeelding

De bult op dr kaak. Hij is al flink afgezakt..

En van die andere bult heb ik nog geen duidelijke foto, ze wou dr hoofd niet stilhouden.. pff

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 22:12

mijn paardje heeft wel bulten aan de onderkant van zijn kaken. aan alle 2 de kanten.maar zijn ook heel erg hard..en heeft hij al heel lang.nouja lang..hij is net 4 geworden..

kan t niet zijn dat ze dr hoofd heeft gestoten aan iets ? is het ook warm of dat niet ?

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 22:33

Ja het was eerst warm, nu niet meer.
Njaa stoten kan wel, maar eerst zat die bult van de foto er en 2 weken later de bult op dr hoofd.. dus dat is dan wel erg toevallig..
en als ze t gestoten had dan was het denk ik wel een zachte bult geweest?
het is echt gewoon bot wat je voelt..