luchtdrukzolen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

luchtdrukzolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 23:52

ik heb mijn paard nu een paar weken op zgn. 'luchtdrukzolen'staan. Dat is een zooltje met halve bal als uitsteeksel. Ze landen dan eerst op die bal en dan pas daarna op het ijzer. Schijnt in de dressuur nog niet veel gebruikt te worden maar iets te zijn uit de draverij.

Ik heb het bij mijn paard laten doen omdat ze niet op ongelijke harde bodem goed kan lopen. Heb in het verleden al siliconen en hoofpad gehad (aangepast beslag vanwege breuk in hoefbeen) maar vanwege het feit dat ze iedere keer rotstraal er aan overhield weer uiteindelijk (ook omdat het medisch gezien weer kon) terug naar alleen een zooltje.

Was benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit soort beslag bij hun paard hebben ! Ik ben er in ieder geval erg positief over, ze loopt nu op het harde ongelijke 50x beter.

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:31

Ik heb mijn paard ook op deze zolen staan, ze is nu door haar eerste set heen en de smid moet ik bellen voor een afspraak om de ijzers met zolen te vervangen.

In het begin was het voor mijn paard heel erg wennen (zoeken) maar nu loopt ze er aardig goed op

Dus, ja.. ik ben er tevreden over

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 11:32

Whahah, ik zie nu pas dat wij 'buren' zijn.. waarschijnlijk dus ook dezelfde smid

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 13:58

Lang geleden dir topic maar ben benieuwd of jullie nog luchtdruk zolen gebruiken