Geslachtsdeel schoonmaken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Geslachtsdeel schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 15:47

Toen ik een paar jaar geleden op ponykamp was, waren ze het geslachtsdeel van een van de paarden aan het schoonmaken.. Ik heb nu een eigen ruintje, dus vroeg ik me af: moet je zijn geslachtsdeel schoonmaken, zo ja: hoevaak en hoe doe je dat?

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 15:51

Veel mensen doen het, ik niet. Ik hou het wel in de gaten (heb ook een ruin) maar het is prima schoon (hij staat dag en nacht in de wei en heeft geen bedekking in stal dus kan hij zowieso geen last hebben van strootjes enzo

Firepatty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:49

Prince_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 16:55

ik doe het niet

herbey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:01

Ik maak het 1keer in de maand schoon!
Want voor de koker zit een holte van ongv 10cm en daar zit altijd wat smegma. Als je het laat zitten wort het een plakkerige massa.
De paarden zullen er niet echt last van hebben maar, ik vind het normaal dat je het schoon maakt.

imd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 19:44

Firepatty schreef:
Er zijn al een paar topics hierover geweest, lees hier maar eens viewtopic.php?f=13&t=577154&hilit=

okee, bedankt

@herbey: Maar het kan dus eigenlijk geen kwaad? Want ik heb mijn paard nu al een tijdje maar k heb het nog noooit schoongemaakt

ellepel

Re: Geslachtsdeel schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:17

pff.bij de mijne blijf ik echt bezig en zo langzamerhand vind hij het niet zo leuk meer..

mazzel voor mij is dat hij altijd in een schone stal plast dus grijp ik hem bij zijn lurven!!!!

met beetje lauwwarm water en een spons was ik zo alle velletjes er weer af

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:47

Ik hoor dat sommige ook echt wassen, bijv. met Exalibur (Paardendrogist) of Groene Zeep.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 07:49

Ik heb het echt nog nooit gedaan en ken ook niemand die het doet eigenlijk. Maar het ziet er wel een beetje vies uit. Als er echt een vel aan hangt trek ik het er wel vanaf, maar ik was het verder niet.
Kan je het niet gewoon afspuiten met water? Dat is die van mij nu toch gewend van de castratie?

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:03

Ik doe het ook niet hoor, vindt het onnodig en vies om te doen.

herbey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:37

imd schreef:
Firepatty schreef:
Er zijn al een paar topics hierover geweest, lees hier maar eens viewtopic.php?f=13&t=577154&hilit=

okee, bedankt

@herbey: Maar het kan dus eigenlijk geen kwaad? Want ik heb mijn paard nu al een tijdje maar k heb het nog noooit schoongemaakt

Dat licht er aan. Ik heb wel eens een ruin gehad die snel zweete.
Als ik hem niet schoon maakte ging hij weid beens lopen.
En als ik hem dan schoon maakte kwam er veel van af!
Het blijft per paard verschillend de een zweet meer als de ander.

Ik neem het zekere van het onzekere.

MarjoEisla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 06:41

Ik heb ook een ruintje, een ijslander en aangezien het paardje zelf wat kleiner is is de koker dat ook... Heb de buitenste schoon kunnen maken, waar allemaal zwartige korstjes in zaten. Maar mensen hebben het over 3 gedeeltes en in de diepste zou dat smegma zitten.. Maar daar kom ik dus niet bij, iemand een tip om dat schoon te maken? Als hij plast gaat hij ook niet helemaal uit, alleen het puntje zegmaar, dus kan dan niet zien of het vies is

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 08:42

Als je ruin helemaal uitgeschacht is, heb je de hele binnenkant van de koker aan de buitenkant zitten. Dus als je die schoon hebt, is de hele koker schoon. Hij vouwt nl zo'n beetje 'in zichzelf' naar binnen. Dus wanneer je hem schoonmaakt wanneer die volledig is uitgeschacht, dan is hij echt schoon hoor!

MarjoEisla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:24

zoals ik al zei hij schacht niet uit in ieder geval nooit gezien!

SelindeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 15:58

eerlijk gezegd heb ik er nog nooit over nagedacht! maar, ik doe 't dus niet.. vin'k niet nodig.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 20:33

rudi schreef:
Veel mensen doen het, ik niet. Ik hou het wel in de gaten (heb ook een ruin) maar het is prima schoon

Hier hetzelfde! en het schoonmaken is wel een heel karwei want echt leuk vind ie het niet!

Linardsje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 13:17

Ik doe het met koude kamille thee. Zo heel af en toe.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:23

ik had het nog nooit gedaan maar nu heeft hij een ontsteking gehad op z'n zaakje door een insectebeet, arm beest zijn klokkenspel was 3 keer z'n normale grote en hij kon moeilijk stappen.. ls het helemaal genezen is moet ik hem eens verdoven om hem helemaal te laten uitschachten om te reinigen, hij schacht nooit vanzelf uit, enkel bij het plassen komt er een klein kopje uit maar zo gauw of kijken (en vooral als ik ernaar kijk ) trekt hij zich weer letterlijk terug...

Borremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 14:27

Ik heb twee ruinen en af en toe probeer ik het schoon te maken.
Als ze uitvrije wil de penis uit de koker doen.Soms hoef ik er maar naar te kijken en de penis schiet al naar binnen.
Mijn haflinger heb een keer een ontsteking gehad in zijn koker,sinds dien kijk ik de penis ook altijd na(als het er uithangd).
Ik gebruik alleen water.