Wie heeft hier ervaring mee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sammie_44

Wie heeft hier ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 07:16

Hallo,
Mijn paard heeft een redelijk diepe wond in haar kootholte wat gister direct gehecht is. Het heeft niets geraakt gelukkig.

Wie heeft hier ervaring mee, en hoe gingen jullie ermee om?

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 14:34

Sorry dat ik het omhoog haal, maar wil graag reactie

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:34

ponietje waar ik op reed heeft wel pees opengehad, maar kootholte nog nooit

shaneen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:01

weet je wat de wond sneller en mooier doet helen, zonnebank! 2 keer per dag een paar minuutjes, werkt echt super!! klinkt raar ik weet het! en voor de rest veel stapen en droog houden, geen vette zalf op gaan smeren, het lijkt lekkerder doordat het spoepel blijft maar de wond word er veel viezer van en er kan geen lucht bij, droog houden en evt betadine poederspraf erop, succes

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 10:59

Bedankt! Alleen het is echt een wond waarvan een stuk vlees los zat. Ze heeft een verband erom, zodat er geen viezigheid bij komen kan en het ook niet nat worden kan.
Ze staat nu in de wei, waar ze gelukkig niet rennen gaat, en ook niet opgejaagd wordt door de 2 andere merries.
Ik heb het idee dat dit beter is voor haar dan haar op stal te laten staan, waar ze telkens rondjes in loopt. Kan ze net zo goed in de wei staan met een zachte ondergrond dat niet vies is en nat en dan gewoon ka lopen wanneer ze wil.
Ik denk dat paarden op zich wel weten wat ze wel en niet aan kunnen, daarom galopeerd/draaft ze ook niet in de wei. Ze staat 's nachts wel op stal, zodat als het vochtig wordt, haar wond niet vochtig wordt.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 11:10

Nee, wel een behoorlijke rotplek boven Keet der kroonrand, maar daar hoefde gelukkig net geen hechtigen aan te pas te komen, alleen violetspray.