Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kaia schreef:Mijn pony heeft ook rare kale plekjes.
Droge plekjes (niet zo groot, hooguit 1cm). Ze worden wel iets groter en het schilfert maar een klein beetje.
Tegen mij werd gezegd dat hij gewoon gebeten is in de wei. Maar het word maar niet minder, eerder erger...
Ik zal hem ook maar eens wassen met imaverol (kan geen kwaad toch?)
nobelle schreef:mijn paard heeft ook schimmel, maar ik krijg het niet weg!?
Ik heb haar al verscheidene keren met imaverol en isobethadinezeep gewassen, en ik behandel de plekjes met isobethadineontsmetting...
en ze gaan maar niet weg, ik ben al ongeveer 2 maanden geleden begonnen met de behandeling, maar het blijft?!?
hoe komt dit?

FlairS schreef:nobelle schreef:mijn paard heeft ook schimmel, maar ik krijg het niet weg!?
Ik heb haar al verscheidene keren met imaverol en isobethadinezeep gewassen, en ik behandel de plekjes met isobethadineontsmetting...
en ze gaan maar niet weg, ik ben al ongeveer 2 maanden geleden begonnen met de behandeling, maar het blijft?!?
hoe komt dit?
Als niks echt helpt probeer het dan eens op de ouderwetse manier :Met citroensap.Gewoon de plekjes insmeren.Een schimmel houdt van suiker(het is een gist)en niet van zuur.
Vaak komt een schimmel opzetten bij weerstandsvermindering.Misschien eens een flinke vitaminestoot.