Symptomen maagzweer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Symptomen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 13:00

Weet iemand mischien wat de symptomen van een maagzweer zijn?

En hoe de behandeling ervan uit ziet?

Welke medicijnen er gebruikt worden en hoe lang je deze dient te gebruiken?

Ik heb deze vragen naar aanleiding van mijn paard die wij (Da en ik) verdenken op een maagzweer.
In stressvolle situaties lijkt het erger te worden en tevens kan zij zich koliekerig voordoen.
Echter is het geen koliek, dit is uitgesloten.
Ook staat zij soms tijden met haar lip te draaien, dit deed zij hiervoor nooit.
Het kan zo in ene heel heftig aanwezig zijn en dan weer tijden weg zijn.
Wij gaan haar nu behandelen met een middel tegen maagzweren. Mocht dit geen effect hebben dan breng ik haar naar Emmeloord om een scopie van maag en slokdarm te laten maken.
Maar ben erg nieuwschierig naar eventuele antwoorden op bovenstaande vragen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 19:03

Minder eetlust, dorre vacht, verminderende prestatie..
Mijn verzorgpaard werd behandeld met Maagcompositum, een bekend en effectief middel bij maagproblemen, het reguleert het maagzuur.

shaolanneke

Re: Symptomen maagzweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:37

die van mij heeft ook een maagzweer gehad, zeker in stressvolle situaties ging het opspelen en sloeg ze eigenlijk beetje door (ook met rijden). Pas nadat de diagnose gesteld werd viel voor mij alles op zn plaats. De koliekaanvallen, het luchtzuigen, het snelle invallen op de flanken (slechte opname van voedsel) het doorslaan in stressvolle situaties.

Ik heb maagcompositum voorgeschreven gekregen, werkte super. Na een tijdje stopte ze met luchtzuigen en ook met rijden werd ze veel makkelijker doordat ze geen last meer had van haar maag. Ze is nu ook een stuk voller in haar lijf. Ook in haar karakter is ze veranderd, positief, ze is nu veel relaxter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:17

Beide bedankt!
Hier heb ik iets aan.

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:20

Mijn paard is vorig jaar in Emmeloord geweest en bescoopt en behandeld voor maagzweren.
Mijn paard was Hollands Glorie, glom als een spiegel en was absoluut niet mager o.i.d.
Hij had vaak koliekverschijnselen maar nooit echt koliek!
Hij is behandeld met GastroGuard dit is een medicijn wat de maagzweer ook echt geneest. Na 3 maanden waren bij controle de zweren zo goed als weg. Hij krijgt nu dagelijks preventief Maagcompositium en als hij niet fit toont 2 dagen Pronutrin. Hij is heel erg opgeknapt en fitter als voorheen. Als je vragen heb PB je maar, ik heb me er indertijd erg in verdiept.
Succes!