vage klachten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bluebontje

vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 20:52

Al een week of 2 kwakel ik wat met mijn paard.
Het begon tijdens het lessen. Hij bleef staan tijdens het opstappen,
goed zou je zeggen, maar voor hem niet. Tijdens de les was hij niet lekker vlot, wou niet nageven en protesteerde.Ik ben afgestapt. We hadden het vermoeden dat hij teveel eiwitten binnen gekregen had.
Maar toen hij ging staan plassen, was de urine heel helder. Wel bleef hij heeeel lang staan plassen. Helaas werd zijn lopen er niet beter van. Het had hem dus niet dwars gezeten.
Thuisgekomen, op stal gezet en alleen water en hooi. Na 3 dagen was alles weer gewoon. De wei afgemaaid en kleine stukjes vertuurd.

Een week later, eens lekker buitenrijden. Samen met mijn zus, lekker kletsen en relaxt rijden. Mijn paard struikeld en bam, daar lagen we languit op het zandpad. Gelukkig waren we beide nog heel. opgestapt en verder gereden.
Maar al een paar dagen loopt hij wat houterig rond. hij komt wel in galop naar het hek en lijkt ook wel fleurig, maar toch... Ik vond gisteren zijn been ook wat dik en het trilde voortdurend net of zat er een vlieg op. Nu is het over. Er wordt veel gedonderd tussen de paarden onderling en er worden klappen uitgedeeld, dus misschien heeft hij ook wel een tik gehad.
Nu werd mij vanavond gevraagd of hij soms ziek was, want hij lag zo veel.Wat moet ik hier nu mee? Ik kan de DA laten komen, maar ik heb alleen maar vage klachten.

torette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:56

jeetje, lastig ja, heb je gekeken of ie koorts had? dat dikke been kan op iets aan de pezen wijzen, t kan een bacterie zijn, bloedarmoede of weet ik t wat?!
Ik zou toch de veearts laten kijken! Vage klachten of niet?! Misschien zijn die vage klachten toch een ziektebeeld?

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:06

Heb je je zadel goed na laten kijken? Stijf lopen, niet voorwaarts etc. zijn daar wel tekenen van..

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 21:08

Dat zou kunnen, maar tijdens de buitenrit, was hij wel lekker vlot .

kalioux

Re: vage klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:21

Ik zou zeker even de veearts er naar laten kijken, heb zelf een tijdje vage klachten aangekeken en was toen verder van huis dan dat het over ging. Struikelen en vallen en trillen klinkt niet lekker.