Artrose... wat doen jullie ermee?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

Artrose... wat doen jullie ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 17:05

Ik vroeg me af wat jullie doen als een paard artrose heeft. Het gewricht inlaten spuiten of ga je met kruiden en supplementen aan de slag?

Vogel

Re: Artrose... wat doen jullie ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:08

Ik ga langs de natuurkundige arts. Kan met massages en kruiden heel goed verholpen worden. Paard/hond kan zo een paar jaar langer zonder pijnstillers leven.

Info op www.silverlinde.com

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:52

Een hele goede hoefsmid hebben is eerste vereiste, inspuiten heb ik in die 16 jaar nog nooit aan gedacht- wel geef ik glucosamine/chondroitine

Mexxuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:13

glucosamine inderdaad... en mijn paard kreeg destijds buut, maar dat gaat niet meer door!

Prince_

Re: Artrose... wat doen jullie ermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:17

mijn vp heeft eerst een soort druppels door ze voer gehad & later poeder nu niks meer..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 14:19

Mijn verzorgpaard krijgt Glucosamine Complex dagelijks voor haar voer, een ander paard dat ik ken krijgt Primeval Gelatinaat.
Boven genoemde verzorgpaard revalideert van het één en ander, dat is nu alleen nog maar stapwerk.
Ander genoemde paard staat door z'n artrose al ruim 10 jaar stil, die kon z'n dressuurcarriere, hij liep al Z, helaas vergeten.

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 21:36

ik heb mijn pony toen de artrose vastgesteld is wel laten inspuiten.
Daarna op speciaal beslag en ik geef hem een supplement met chondroitine,glucosamine,msm en zwavel.
Ik gebruik ook de rugspray van groene os.
(heeft artrose in een been en de rug)

Manon81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:01

Mijn paard heeft artrose in een SI gewricht, dit is (nadat we eindelijk wisten wat het was) 2 x ingespoten. Rijden gaat op dit moment niet. Zijn ijzers zijn eraf gehaald omdat hij nu op het land staat en gek genoeg loopt hij zonder beslag beter. Een paar dagen per week laat ik hem aan de longe lopen om hem goed los te maken in zijn spieren en gewrichten.

Op advies van mijn dierenarts krijgt mijn paard voortaan 2 tot 4 keer per jaar een Adequan injectie. Het hoofdbestanddeel van deze injectie is glucosamine. Hij heeft het pas 1 x gekregen maar ik ben er erg enthousiast over, zichtbaar resultaat! Vooral de opstartproblemen (stijfheid bij het van stal halen) zijn veel minder.

De injectie is een stuk goedkoper dan Glucosamine door het voer en als je een ziektekosten verzekering hebt voor je paard wordt het ook nog vergoed. (in mijn geval tenminste)

Just_in_time

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:09

ik weet wel een middel dat bij mensen en honden werkt, maar bij paarden weet ik het niet.
Maar levertraan werkt wel, ik gaf mijn hond altijd 1 capsule per dag, maar het komt van de walvis af heb ik begrepen, ik doe gewoon rustig aan met mijn hond en nu heb ze ook zonder levertraan nergens last van. Maar dan mag ze ook geen trappen lopen, geen grote afstanden lopen, niet achter de katten aan etc.
levertraan kun je volgens mij nog steeds in drogisterijen te koop, zowel in vloeibaar als in capsules.
op zich wel vreemd dat het nog steeds verkocht mag worden want ja iedereen weet dat walvisjacht verboden is...
maar middelen van de dierenarts sloegen bij mijn hond niet aan.