40 graden koorst,maar niets te vinden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

40 graden koorst,maar niets te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:40

Doerak heeft 40,10 graden koorts. De dieren arts is geweest en kan niets vinden, hij krijg nu smorgens en s'avonds een antibiotica kuur. ik ga zo kijken of de koorts al iets is gezakt.Maar ik vind het erg raar dat er niets te vinden is, hij eet drinkt alles doet hij normaal. alleen ik zag aan zijn neus dat hij niet helemaal lekker was, en dat was hij dus ook echt niet!

Nu zit ik erg te twijfelen wat ik moet doen, als het morgen niet gezakt is zoizo de DA bellen, maar wat als er dan nog niets te zien is?

Kyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:31

Kan zijn dat hij een virus heeft en dan zie je lang niet altijd wat aan het paard. De ene laat zijn eten eerder staan dan de andere. Als hij nog koorts heeft, krijgt hij waarschijnlijk nog een keer antibiotica. Wel belangrijk om het goed in de gaten te houden, zodat de koorts onder controle te krijgen is.

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:54

Mijn paard heeft het jaren terug ook gehad. Die had bijna 41 graden en stond nog steeds op zijn benen. Het enige wat ik aan hem merkte is dat hij zijn voer liet staan.
Eerst zelf getempt 39.9, schrok me rot. DA gebeld, die kwam zo´n 1,5 á 2 uur later. Hij ook getempt toen was het al opgelopen tot 40.9. De DA heeft onmiddelijk een middel gegeven waardoor de temp moest zakken. Was dat niet het geval moest m´n paard naar de kliniek i.v.m. gevaar voor hart en bloedvaten.
Gelukkig was de temp na een paar uur gezakt.
Was ws ook een virus.

Komt dus veel vaker voor, sterkte met je patiènt, gaat vast goedkomen.