Vitamine E

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

Vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:05

Ik heb paar vraagjes over Vitamine E:

In welke vormen is het te krijgen?
Verschillende merken?
Waar te koop?
En is het alleen in combinatie met seleen te verkrijgen of ook apart?

Haha vast bedankt!

anydale

Re: Vitamine E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 09:08

Sectolin verkoopt het in poedervorm, met seleen erbij. Andere merken weet ik het niet van. Heeft je paard problemen met zn spieren en/of gewrichten?

Littleghoul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:13

Niet dat ik weet, maar die man van wie ik springles heb vind hem te sloom voor zijn doen. Hij zei dat hij hem er wel super uit vond zien, en goed in zijn vacht etc.. maar dat hij waarschijnlijk van binnen net iets mist. En daarom wil hij dat ik hem Vitamine E bij ga voeren!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:05

VSW -> VS

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:23

Ik heb Vitamine E van Rapide (Imperial Riding) ; ook wel Rappo Vit E genoemd, in poedervorm .

ramnoke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:51

Ik heb vitamine E van Hofman Lieve's in poedervorm

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 12:54

Ik geeg Vitamine ESL van NAF in poedervorm.

Erika3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:29

Je hebt veel verschillende soorten. Toevallig heb ik er net van alles over uitgezocht omdat ik het ook nodig heb voor mijn paardje. Via de paardendrogist kan je verschillende merken krijgen (Pavo, NAF, Sectolin etc). Er zijn ook vloeibare vormen. Ik geef op dit moment zelf ook Vit E en Selenium in vloeibare vorm maar dat merk is alleen via de DA te krijgen.

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:52

ik heb ook wel eens gehoord dat je een paard ook kunt overvoeren (dus teveel aan voedingsstoffen) en dat ze daar ook sloom van kunnen worden (met af en toe een wilde bui). Ook snelle verzuring hoort daarbij. Gerst zou een goede vervanger zijn (met iets brok of een roze zoutblok) want dat breekt teveel aan eiwitten af. Nogmaals, ik heb het gehoord en (nog) niet zelf in praktijk gebracht.

Marsu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:17

Wat dacht je van lijnzaadolie, dit bevat ook veel vitamine e

Littleghoul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 16:37

Ramnoke: Ja die heb ik nu gevonden.. is tot nu toe goedkoopste die ik tegen gekomen ben.. oo wel handig!

Erika3: Mag ik misschien vragen waarom jij het via de DA krijgt/ koopt?

Cano: hij krijgt nu geen supplementen, dus daar ben ik niet zo bang voor.
En Gerst? Wat is dat precies, en wat doet het? En in wat voor vorm geef je dat? Waarvoor dient het??
Een roze zoutblok, bedoel die dan die himalaya, want die heeft hij nu.

Marsu: lijnzaadolie werkt ook op zijn darmen, en maakt het beetje lui, dat heb ik liever niet, in ieder geval niet dagelijks. Hij krijgt nu sinds een weekje feed booster, dat is ook olie.. maar hij heeft erg goeie darmfunctie van zichzelf.. dus ja is niet mijn favoriet.

bedankt alvast voor alle reacties!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:04

Oja, een vriendin van mij voert Eplus van Pavo, waar ze ook tevreden mee is verder. Zit grotendeels vitamine E in, met toevoegde dingen voor een beter uithoudingsvermogen en om spierverzuring te voorkomen.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:22

Ik voerde mijn pony vroeger Vitamine E + Selenium, omdat dit zou kunnen helpen bij de ziekte die ze had (deed het helaas niet lang). Mij is toen verteld (en misschien wist je dit al omdat je vraagt of het altijd met selenium verkrijgbaar is) dat teveel vitamine E voor een paard niet zo uitmaakt, maar van teveel Selenium kunnen ze wel ziek worden. Is dus handig om op te letten bij het voeren. Ik kreeg het via de dierenarts.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:09

ik voer ook vitamine e+ seleen. volgens de mevrouw in de winkel was het seleen om de vitamine e beter te laten opnemen.
ik voer het omdat mijn paard onwijs stijf is, wat volgens de osteopaat komt doordat er veel afvalstoffen in de spieren zitten. de vit.E zou helpen deze afvalstoffen af te voeren.

Littleghoul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-06 10:36

hmm wat een uiteenlopende verhalen eigenlijk daarover!
ik heb nu vitamine E besteld van hofmans lieve.. even kijken of dat wat is.

maar die van mij is nooit stijf ofzo..

Ptries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 10:42

Nou, wees blij Ik zou het gewoon eventjes aankijken en als je na een poosje niks merkt wat anders proberen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:12

Idd !

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:15

Ik voer vitamine e + seleen van allesvoormijnpaard. Ik voer het omdat mijn paard wat stijf in d'r achterbenen werd door de vele boxrust vanwege een blessure

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 11:46

@pwaaijer: hoe lang voer je het al? en helpt het?

4pleasure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:01

dekoezegtboe schreef:
@pwaaijer: hoe lang voer je het al? en helpt het?

Ik voer het nu pas een paar dagen dus kan er nog niet echt wat van zeggen, maar heb wel het idee dat ze wat minder stijf aan het worden is.

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 13:05

ik bedoelde er geen voedingssuplementen mee maar gewoon teveel brok/gras/hooi (eiwitten). Ik weet het merk van de zoutblokken niet maar gewoon zo`n roze, waar mineralen enz aan toe zijn gevoegd.
Na wat ze mij verteld hebben, zorgt gerst ervoor dat het teveel aan met name eiwitten snel afgevoerd wordt en dus niet opgeslagen wordt in de spieren. Je moet de gerst wel bewerken door bijv. poffen (ook zo te koop) of weken.
succes!

Littleghoul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-06 13:33

Oh op die manier.. okee.. nou ja zal het in gedacht houden! Thanx iig!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 15:35

Ik zou Max H bijvoeren als ik jou was. Daar zit alles in. is nog goedkoop ook .

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:26

Mijn merrie krijgt vitamine e met selenium in vloeibare vorm ook via de dierenarts maar voordat je dit zomaar gaat geven zou ik eerst eens na laten kijken of het wel nodig is teneerste is het vrij kostbaar en krijgt een goed gezond paard voldoende hiervan binnen via het voer en vooral het hooi en het gras dit bevat redelijk veel selenium wat de opname van vitamine e bevorderd vandaar ook dat het vaak in combinatie is met elkaar. Een bloedonderzoek kan uitwijzen of je paard hier een tekort aan heeft. Het sloom zijn kan tenslotte tal van oorzaken hebben zeker als je zegt dat hij verder geen spierklachten vertoond iets wat vaak toch samen gaat met een tekort aan vitamine E !!