knieblessure

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jestop

knieblessure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 19:07

Gisteren mijn paard even op het land gezet en toen ik haar eraf wilde halen stond ze op 3 benen geen pas wilde ze meer verzetten en ik kreeg haar dus niet mee, gelijk de dierenarts gebeld en die kwam ook meteen.

Hij had het vermoeden dat haar knie op slot was gesprongen en probeerde met duwen en trekken het terug te krijgen. Ze had zoveel pijn dat ze gewoon stond te kreunen, dat werkte dus niet. 3 spuiten met spierverslappers en veel duw en trekwerk later dacht hij dat er iets terug schoot maar ze bleef op drie benen lopen en had vreselijke pijn. Daarna heeft ze pijnstillers gehad en heb ik haar op stal gezet. Vanmorgen zijn we naar de kliniek gereden, daar aangekomen sprong ze op 3 benen de wagen uit, echt vreselijk om te zien!

Foto's waren in orde geen bosplinters of fracturen te zien gelukkig maar wel een zwelling. Waarschijnlijk was er toch iets van bot verschoven en uiteindelijk ook weer teruggeschoven. Ze heeft pijnstillers gehad en moet nu op boxrust. Van de week mag ze 1 rondje per dag stappen en dat moet ik opbouwen. Over 2 weken komt de dierenarts weer kijken. Ze staat nu op stal en af en toe gebruikt ze het been weer iets. De banden die om de knie zitten hebben een grote opdonder gehad dus dat moet weer genezen. Ik hoop dat het van de week beter gaat. De dierenarts zei dat ze gruwelijk veel pijn heeft... Vond ik heel erg om te horen maar nu heeft ze pijnstillers gelukkig.

Heeft iemand nog ervaring met zo'n blessure?

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 13:34

niemand?

cynthiar

Re: knieblessure

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:55

Mijn fjord heeft het vorig jaar gehad. Ik had hem gelongeerd om te kijken of hij nog kreupel was want hij had een paar weken ervoor een flinke trap gehad. Hij was uit zijn dak gegaan met longeren maar had geen gekke sprongen gemaakt en hij liep goed! Toen uitgestapt en onder het solarium gezet. Toen ik hem weer naar stal wou brengen liep hij op 3 benen. Gelijk de DA gebelt. Verrekte kniebanden.
Hij moest 3 dagen boxrust , daarna 10 min. per dag stappen. Na een week kwam de DA controleren.
Ik mocht hem wel uit stal halen om te poetsen.
De volgende dag liep hij al iets beter. Na drie dagen boxrust zag je alleen de eerste paar passen wat. En na een week zag je in stap niks meer. In draf liep hij nog wel wat kreupel. Na 3 weken in totaal mocht ik weer rustig aan beginnen met rijden. Ik deed veel stappen en af en toe een paar rondjes draven. Maar na 10 weken kwam de smid, en toen werd hij weer kreupel, door het been hoog houden met beslaan. Toen kon ik weer opnieuw beginnen!
Dus zeg tegen je smid dat hij voorzichtig moet doen met dat been.
Hij is na 3 weken voor 10 weken de wei op gegaan. En daarna heeft hij er geen last meer van gehad. En dit is dus nu een jaar geleden.

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 19:57

ok super thanx, nu weet ik wat meer!