spierverschuiving schouder?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

spierverschuiving schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 16:23

hi,

ik vroeg me af of iemand dit eerder heeft gezien, gehoord?
mijn 18 jarige ijslander merrie heeft zomaar opeens een deuk in d'r schouder met daar naast een stel spieren die opgehoopt zitten.
zie foto's
Afbeelding
Afbeelding
had me fingers erop gelegd om te laten zien hoe groot en diep de deuk is.

ze heeft er volgens mij weinig tot geen last van, maar vind het wel zeer vreemd.

ben van plan om osteopaat er bij te halen, maar dacht even kijken of iemand hier weet wat het is of hoe het komt.
groetjes

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:18

Hoi!
Ik zag toevallig je berichtje en denk dat het niets ernstigs is.
Waarschijnlijk heeft je paardje een schop gehad van een ander paard tegen zijn spieren. Hierdoor zijn wat spiervezels beschadigd (het gat), en is er zwelling intstaan er rond omheen.
Waarschijnlijk blijft het gat bestaan, maar er blijft nog genoeg spier over, daar zal ze geen last van houden. De zwelling zal wel afnemen.
Als ze er veredr niets aan over lijkt te hebben gehouden, zal het dus wel meevallen. Blijft echter wel een schoonheidsfoutje over...

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:53

hee, heleen!
was dus van plan om jouw te gaan bellen! hahah
grappig!

denk je dat er iets mee kan om het te verminderen/versoepelen?
kan niet met zekerheid zeggen dat ze er geen last van heeft, dus misschien heeft een behandeling van jouw nut?

dat ze een trap heeftgehad kan natuurlijk, maar er was niets stuk kwa vast of iets, ze loopt ook in een boett deken en daar zag ik eigelijk ook geen afdruk aan ofzo, maar het kan natuurlijk altijd.

groetjes

heleenxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:32

Kijk het eerst maar eens aan. Het helpt wat als je er traumeel opsmeert of arnica. Dat helpt iig. de zwelling wat te verminderen waardoor de kans op verdere schade beperkt blijft.
Als je twijfelt, wil ik gerust eens langs komen. Maar wacht maar even af nu.
Groetjes!