* Kniebanden inspuiten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

* Kniebanden inspuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-02 23:09

Vandaag had ik de fysio bij mijn paard, om mogelijk toch nog ff de laatste probleempjes te verhelpen.

Hij heeft haar wat gekraakt, en daarbij had hij het idee dat de kniebanden geirriteerd waren. Deze zouden volgens hem ingespoten kunnen worden met een soort jodiumachtig spul zodat dat beter wordt.

Iemand hier ervaring mee?

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

kniebanden inspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 07:40

Bij mij op stal is er een paard ingespoten in de kniebanden. Dit is gedaan door Harry van Tuin (??). Moet zeggen dat het paard sterk verbeterd is.
Het paard was behoorlijk kreupel van de inspuitingen en moest de dagen daarna flink aan het werk.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 12:10

harry van velde... moet je anders nonnie een pb sturen, die heeft een tijdje voor hem gewerkt... het is wel duur 500 gulden per spuit.
maar ik heb daar op een kliniek een paard gezien zo stokkreupel, konden andere dierenartsen niets mee, hij had hem ingespoten en toen liep hij na 4 weken weer perfect.
de dag erna is het alleen erg zielig, ze MOETEN lopen, maar kunnen het niet omdat ze zo stijf zijn...
groetjes liselot

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-02 15:07

Mijn paard is verder niet kreupel, maar de fysio adviseerde het om het haar wat gemakkelijker te maken. Zo te zien is het dus niet zo'n fijne behandelijk... Nog meer mensen met ervaringen?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-02 23:31

Geen ervaringen, maar wel interesse. Dit zijn ze namelijk bij Isabel ook van plan. Ben ook erg benieuwd naar de werking ervan en of zoiets blijvend effect heeft.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-02 09:00

Een merrie van ons is jaren geleden door Greetje de Jong in de kniebanden ingespoten aangezien de kniebanden niet strak genoeg waren.Idd de eerste weken liep ze behoorlijk stijf en moest ze in beweging blijven maar het resultaat was na vier weken verbluffend.Nooit geen problemen weer gehad.Ik heb het altijd als een goede methode gezien dus...

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-02 13:14

Ik heb een tijd voor Harry v/d Tuin gewerkt, zelfde als waas Ody het over heeft. De spuiten veroorzaken een ontsteking i de kniebanden , waardoor ze korter worden. Nogal simpel gezegd. Paarden kunnen er heel sterk op verbeteren, en het is een blijvende oplossing. Na het inspuiten is het noodzakeljk dat de paarden in beweging blijven. Het is zeker een prijzige ingreep, maar het is het zeker waard. Heb nog geen paard gezien waarbij het niet hielp